اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیمی

تتراهیدروفوران (THF) که با نام های فوارن و تتارهیدروفورانیدین نیز شناخته می شود یک اتر حلقوی است. این اتر حلقوی در واقع بوتان است که در هر گروه متیل آن یک اتم هیدروژن با یک اتم اکسیژن جایگزین شده است. در ادامه با خواص این ماده بیشتر آشنا می شوید.

تتراهیدروفوران چیست ؟

این محصول مایعی بی رنگ با بویی مانند اتر در دمای اتاق است. بسیار قابل اشتعال با دمای اشتعال 21- درجه سانتیگراد است. نقاط جوش و انجماد تتراهیدروفوران به ترتیب 65 و 108- درجه سانتیگراد هستند.

کاربرد ها

به طور عمده از THF در تولید پلی تترا متیلن اتر گلیکول (به طور گسترده برای تولید الاستومرهای اورتان (لاستیک) و الیاف استفاده می شود) که یک پلیمر است، استفاده می شود. پلی تترا متیلن اتر گلیکول انعطاف پذیری و استحکام استثنایی را برای چنین محصولاتی فراهم می کند.تتراهیدروفوران یک حلال چند منظوره با کاربرد های متعدد در زمینه هایی مانند چسب، فیلم های وینیل و سلفون ها، رزین های صنعتی، لاستیک ها، پوشش ها و جوهر های چاپی است.

یک استفاده خاص از THF بکارگیری آن در فرمول بندی سیمان پی وی سی است. حلال های سیمان را می توان با حلال های اضافی و پرکننده های معدنی برای کنترل زمان تعیین شده تنظیم کرد. همچنین می تواند به عنوان یک پاک کننده های انواع پی وی سی پیش از تشکیل اتصال عمل کند.

به دلیل ویژگی حل کنندگی گسترده ای که تتراهیدروفوران برای ترکیبات قطبی و غیر قطبی دارد، اغلب به عنوان حلال در بسیاری از روش های مصنوعی تولید دارو استفاده شده است. در بسیاری از موارد، استفاده از THF در واکنش، بازده بالاتر و نرخ واکنش سریع تر را امکان پذیر می سازد. علاوه بر این، فراریت و خلوص بالای این حلال، حذف حلال بدون اینکه در محصول مورد نظر باقی بماند را تسهیل می کند.

تتراهیدروفوران در محصولات مصرفی به عنوان یکی از اجزای مایعات تمیز کننده، رنگ بر و حذف پاک کننده های رنگ، مایعات کاربردی، لاک و پوشش ها، چسب ها و همچنین مایعات عملکردی مهار کننده های خوردگی استفاده می شود. برای بسیاری از این مصارف به طور حرفه ای در صنعت نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>