اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مونو اتانول

شناخته شده ترین کاربرد مونو اتیلن گلیکول استفاده از آن در ساخت ضدیخ های اتومبیل است. هنگامی که MEG در آب حل می شود باعث شکسته شدن پیوند هیدروژنی می شود، این ماده حدودا در منفی 12 درجه سانتیگراد یخ می زند، اما هنگامی که با آب مخلوط می شود کریستالیزه نشده و نقطه انجماد مخلوط را کاهش می دهد.

برای این منظور مقداری از MEG را با آب و مهار کننده ی خوردگی مناسب مخلوط می نمایند. معمولا مخلوطی با بیش از 70 درصد از این ماده توصیه نمی شود. مخلوط های 50/50 معمولا در اروپا مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت دمایی را تا حدود -40 درجه ی سانتی گراد بهبود می بخشند لازم به ذکر است که این ماده خورنده می باشد در نتیجه برای جلوگیری از خوردگی حتما باید از بازدارنده های خوردگی استفاده نمود.

مونو اتیلن گلایکول ضد یخ

برای رقیق سازی این ماده همیشه از آب DM و یا RO استفاده کنید. با این حال در صورتی که از آب سخت استفاده می کنید حتما به منظور کنترل سختی و جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم به آن مقداری ارگانوفسفات اضافه نمایید.

چرا این ماده نسبت به سایر ضد یخ ها ارجحیت دارد؟

یکی از مزایا استفاده از این ترکیب در ضد یخ ها خاصیت انتقال حرارت بهتر آن نسبت به سایر ترکیبات شیمیایی مورد استفاده مانند پروپیلن گلیکول است. علاوه بر این ماده فوق نسبت به PG در دمای صفر از ویسکوزیته ی کمتری برخوردار است. ویسکوزیته ی بالای سایر مواد می تواند سبب صرف انرژی بالاتری شود و هزینه ها را افزایش دهد.این ماده از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر می باشد زیرا در صورت مخلوط شدن با آب، درصد کمتری از MEG در مقایسه با PG برای دستیابی به همان نقطه ی انجماد لازم است.

آیا این ماده به تنهایی در ضد یخ ها مورد استفاده قرار می گیرد؟

خیر اگر به ترکیب ضد یخ ها توجه نموده باشید حتما دیده اید که مهارکننده ها و مواد ضدخوردگی مختلفی در فرمولاسیون آن مورد استفاده قرار می گیرد. اما چرا؟EG در حضور اکسیژن می تواند تخریب شود. در طی این تخریب اسیدهای گلیکولیک، فرمیک، استیک و اگزالیک تولید می شود.این اسیدها با کاهش pH و رساندن آن به زیر 7 به سرعت سبب خوردگی فولاد و سایر فلزات می شوند. در نتیجه با به حداقل رساندن مقدار اکسیژن و کنترل pH با کمک مهار کننده ها و عوامل ضد خوردگی می توان از میزان آسیب این ماده کم نمود

چه موقع مایع ضد یخ موجود تعویض می گردد؟

بیشتر گلیکول های مهار شده دارای pHای در محدوده ی 9.0 تا 9.5 هستند. pH زیر 8.0 نشان می دهد که بخش قابل توجهی از مهار کننده کاهش یافته و نیاز به مهار کننده بیشتری وجود دارد. هنگامی که pH به زیر 7.0 می رسد، بیشتر تولید کنندگان توصیه می کنند مایع ضد یخ تعویض شود.مقدار pH کمتر از 7.0 نشان نشان دهنده ی اکسیداسیون گلیکول و تشکیل اسید می باشد.

در نتیجه قبل از اینکه به سیستم آسیب جدی ای وارد شود، پیشنهاد می شود ضد یخ تعویض گردد و محفظه ی نگهداری از آن به خوبی شسته شود.قبل از اینکه ضد یخ جدید را اضافه کنید محفظه را به خوبی شست و شو دهید برای این منظور و از بین بردن ضد یخ قدیمی و یا آسیب دیده می توانید از محلول 1 الی 2 درصد از تری سدیم فسفات به مدت دو تا چهار ساعت و سپس آبکشی و شست و شو نمودن آن استفاده نمایید.

حداقل غلظت مورد استفاده این ماده در ترکیب با آب چقدر است؟

حداقل غلظت مورد استفاده برای این ترکیب 22 درصد می باشد. در این غلظت از یخ زدگی در دمای -10 درجه ی سانتی گراد جلوگیری به عمل می آید. با این حال معمولا اغلب مصرف کنندگان به ضد یخ هایی در دمای -2 درجه ی سانتی گراد نیاز پیدا می کنند، که در نتیجه مقدار کمتری EG مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>