اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبکاری

این فرآیند آبکاری یک فلز به وسیله هیدرولیز است که بیشتر به منظور زیبا سازی یا جلوگیری از خوردگی فلز انجام می شود. نام دیگر آبکاری "جایگزینی الکتریکی" است چرا که در این پروسه در واقع یک لایه نازک فلز روی سطح قطعه مورد نظر جایگذاری می شود. برای این رخداد مورد نظر به یک جریان الکتریکی نیاز است.

شاید بدانید آبکاری یک روش معمول و نهایی روی قطعات فلزی است که در بسیاری از بخش های صنعت استفاده می شود ولی شاید با نحوه کار آبکاری آشنایی نداشته باشید. آبکاری پدیده جدیدی نیست؛اولین ایده ای که در مورد آبکاری مدرن در ذهن ایجاد شد دقیقاً مربوط به اوایل قرن نوزدهم است. با پیشرفت های صنعتی در طی دو قرن گذشته آبکاری روزبه روز تکامل یافت.

تاریخچه آبکاری الکتریکی

الکتروپلیتینگ ابتدا توسط لوئیجی بروگناتلی در سال 1805 با استفاده از فرآیند لایه نشانی الکتریکی برای آبکاری طلا به دست آمد. با این حال کشف او توسط آکادمی علوم فرانسه و همچنین ناپلئون بناپارت نادیده گرفته شد. اما چند دهه بعد، جان رایت موفق به استفاده از سیانید پتاسیم به عنوان یک الکترولیت برای طلا و نقره شد. او کشف کرد که پتاسیم سیانید در واقع یک الکترولیت کارآمد است.

پس از آن در سال 1840 عموزاده های الکینگتن پس از استفاده از سولفید پتاسیم به عنوان الکترولیت موفق به ایجاد یک روش الکتریکی مناسب برای طلا و نقره شدند. آنها حق ثبت اختراع برای آبکاری الکتریکی را به دست آورده و این روش از انگلستان در سراسر جهان گسترش یافت. این روش به تدریج از طریق استفاده از فرمول های سازگار با محیط زیست و با استفاده از جریان مستقیم به عنوان منبع تغذیه، پیشرفته تر و کارامدتر شده است.

همچنین انواع خاصی از آبکاری مانند آبکاری مس، نقره و کروم وجود دارد. الکتروپلیتینگ به تولید کنندگان اجازه می دهد تا از فلزات ارزان قیمت مانند فولاد و روی برای بخش مرکزی و از فلزات مختلف برای محافظت، ایجاد ظاهر مناسب و سایر خواص مورد نظر در بخش خارجی محصول استفاده کنند. سطح می تواند فلز یا پلاستیک باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>