اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف اثرات زیستی در ریز موج:
امواج مایکروویو دارای انرژی فوتونی در محدوده1.24meV∼1.24μeV هستند. این امواج انرژی لازم جهت ایجاد تغییرات شیمیایی به واسطه عمل یونیزاسیون را ندارند.

مایکروویو7

به عبارت دیگر فوتون وابسته به امواج مایکروویو با ریز موج، انرژی کافی جهت کندن الکترون ها و شکستن پیوندها را نداشته و اشعه ای غیر یونیزه کننده به حساب می آیند.

تا به امروز به طور قطعی، در خصوص تأثیرات مخرب بیولوژیکی پرتوهای غیر یونیزه کننده، نظیر امواج رادیویی و مایکروویو، اظهار نظری نشده است.

با این حال، برخی مطالعات قرار گرفتن تحت تابش طولانی مدت امواج مایکروویو را سرطان زا می دانند. همان طور که می دانید امواج مایکروویو باعث گرم شدن مولکول های قطبی نظیر آب می شود.

در طول جنگ جهانی دوم مشاهده شد افسرانی که در نزدیکی سیستم های راداری کار می کردند، صدای کلیک و یا وزوز کردن ناراحت کننده ای را می شنیدند. سال ها بعد تحقیقات ناسا نشان داد که این امر ناشی از انبساط حرارتی قسمت های داخلی گوش است.

در سال 1955 دکتر جیمز لاولاک (Dr. James Lovelock) توانست موش هایی که در دمای 0 درجه مرده بودند را تحت تابش مایکروویو دوباره زنده کند.

همان طور که بارها اشاره کردیم، اصلی ترین تأثیر زیستی که امواج مایکروویو در بدن ما ایجاد می کنند، تأثیرات ناشی از ایجاد گرما هستند.

یکی از تأثیرات منفی این امواج، ایجاد آب مروارید در چشم است. الینور ادیار (Eleanor R. Adair) با انجام تحقیقات فراوان در خصوص تأثیر امواج مایکروویو روی انسان ها و حیوانات عوارضی جز تأثیرات ناشی از گرما گزارش نکرد.

سلاح A.D.S:
سلاح غیرکشنده ای.دی.اس که مخفف عبارت Active Denial System است (تولید شده توسط آمریکا)، جزء سلاح های غیرکشنده بوده و بر اساس تابش امواج مایکروویو با فرکانس بسیار بالای حدود 75 تا 110 گیگاهرتز کار می کند.

این سلاح با تابش انرژی امواج مایکروویو باعث ایجاد گرما و ایجاد حس ناخوشایند در انسان ها شده که بسته به مدت تابش و قدرت سلاح حتی می تواند کشنده باشد.

امواج مایکروویو نه تنها روی پوست انسان اثر می گذارند، بلکه می توانند به باعث گرم شدن بافت های داخلی حساس شوند. در مقام مقایسه، لازم به ذکر است که فرکانس امواج اجاق های مایکروویو در حدود 2.45 گیگاهرتز است.

Active Denial System

شکل (10): نمایی از یک خودروی نظامی که اسلحه غیرکشنده A.D.S در بالای آن قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>