اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربردهای مبتنی بر تفاضل V2 از V1 در قضیه میلر:
افزودن یک امپدانس که پورت ورودی تقویت کننده را به خروجی آن متصل می کند، باعث افزایش پیچیدگی در فرایند آنالیز می شود.

قضیه_میلر2

قضیه میلر به کاهش پیچیدگی در بعضی مدارات مخصوصا مدارات دارای فیدبک، کمک می کند و آن ها را به مدارات معادل آسان تری برای تجزیه و تحلیل تبدیل می کند.

اما قضیه میلر تنها ابزاری مناسب برای به دست آوردن مدار معادل نیست، بلکه ابزاری بسیار مفید در طراحی و درک مدارها بر اساس امپدانس اصلاح شده از طریق افزودن منبع ولتاژ است.

بر حسب پلاریته ولتاژ خروجی در مقایسه با ولتاژ ورودی و نسبت بین دامنه آن ها، شش طبقه بندی وجود دارد. در بعضی از این موارد، پدیده میلر به صورت اثرات ناخواسته مطلوب (Bootstrapping) یا غیرمطلوب (اثر میلر) ظاهر می شود.

کاربردهای مبتنی بر تفاضلV2ازV1:
در این کاربردها، ولتاژ خروجیVo با یک پلاریته که در جهت مخالف با ولتاژ ورودیVi است، در طول حلقه به گردش در می آید (اما پلاریته با توجه به زمین، یکسان است). در نتیجه، ولتاژ موثر و جریان در طول امپدانس، کاهش یافته و امپدانس ورودی افزایش می یابد.

امپدانس افزایش یافته:
این حالت توسط یک تقویت کننده غیر معکوس کننده با بهره0<AV<1 vi="" p="">

این حالت شامل تعقیب کننده های ولتاژ غیرایده آل (تعقیب کننده های امیتر، سورس و کاتد) و تقویت کننده های با فیدبک منفی سری است که امپدانس ورودی آن ها نسبتا افزایش یافته است.

امپدانس بی نهایت:
امپدانس بی نهایت از یک تقویت کننده غیر معکوس کننده استفاده می کند که در آن Av=1 است. ولتاژ خروجی برابر با ولتاژ ورودی است و به صورت کامل آن را خنثی می کند.

به عنوان نمونه هایی از کاربردهای این حالت، می توان به تعقیب کننده ولتاژ با تقویت کننده های عملیاتی (بافر ولتاژ)، اندازه گیرهای نقطه خنثی (تعادل) پتانسیومتری (potentiometric null-balance meters) و تقویت کننده های با فیدبک منفی سری اشاره کرد که در آن ها امپدانس ورودی مدار فوق العاده افزایش یافته است.

به این تکنیک بوت استرپینگ (Bootstrapping) نیز گفته می شود و عمدتا در مدارات بایاس و مدارات محافظ ورودی به کار می رود. نمایی از مدار در امپدانس بی نهایت در شکل زیر نشان داده شده است.

اپ امپ تقویت‌کننده غیرمعکوس‌کننده

امپدانس منفی همراه با جریان معکوس:
این حالت توسط تقویت کننده غیر معکوس کننده باAV>1 پیاده سازی می شود. در این شرایط چون ولتاژ ورودی از ولتاژ خروجی بالاتر است، جریان جهت خود را تغییر می دهد. اگر منبع جریان ورودی، دارای امپدانس داخلیZint باشد، یا به یک المان امپدانسی دیگر متصل باشد، منجر به یک فیدبک مثبت می شود.

یک کاربرد معمول، مبدل امپدانس منفی (Negative Impedance Converter) همراه با معکوس جریان است که هم از فیدبک مثبت و هم فیدبک منفی استفاده می کند.

فیدبک منفی برای تحقق یک تقویت کننده غیر معکوس کننده و فیدبک مثبت برای اصلاح امپدانس مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>