اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلرید

دو فرآیند مرسوم برای تولید صنعتی این محصول وجود دارد. اولین روش از آب زدایی از محلول غلیظ MgCl2 و روش دوم کلردار کردن MnO2 است.در فرایند دوم که به نام ( IG Farben process) مرسوم است سنگ معدنی دلومیت به آرامی سوزانده می شود با آب دریا در یک دستگاه ته نشین کننده با یکدیگر ترکیب می شوند. در ادامه منیزیم هیدروکسید ته نشین می شود و سپس فیلتر شده و به منیزیم اکسید خشک شده تبدیل می گردد.این ماده به وسیله عبور از کوره و واکنش با گاز کلر یا اسید کلریدریک به محلول مذاب شده این محصول تبدیل و در آخرین مرحله توسط تبخیر کننده و خشک کننده، خشک شده و به قسمت بستبه بندی ارسال می گردد.

فرایند تولید کلرید منیزیم

این ماده همچنین به عنوان یک محصول جانبی در فرآیند تولید تیتانیوم دی اکسید به دست می آید.

کاربردها

صنعت مواد غذایی

کلرید منیزیم خوراکی در صنایع غذایی به عنوان افزودنی برای حفظ کیفیت و همچنین تأثیرات ضد افسردگی و درمانی استفاده می گردد. برخلاف دیگر اشکال منیزیم، محصول فوق به راحتی در آب قابل حل است. این ماده منعقد کننده مهمی است که در تهیه شیر توفو، سویا، نوشیدنی ها و فرمولاسیون ساخت شیر خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل گرد و غبار در جاده های بدون پوشش

وقتی رطوبت بیش از 32 درصد باشد، این محصول رطوبت هوا را بدون در نظر گرفتن دما جذب می کند در نتیجه بر روی جاده های بدون پوشش قرار می گیرد تا آنها را دوباره بهبود ببخشد و فشرده سازد و باعث کاهش خسارات ناشی از فرسایش شود.

یخ زدایی از جاده ها، پیاده روها، و توقف گاه ها

این ماده به صورت مایع نقش ضد یخ را دارد و برای ممانعت از یخ زدگی خیابان ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگامی که دمای هوا پایین می باشد این ماده را قبل از شروع بارندگی بر روی سطح زمین می ریزند تا مانع تجمع باران و یخ زدگی آن شود.بنابراین، در طول زمستان انباشت شدید یخ و برف در جاده ها کنترل می شود. این شرایط رانندگی را بهبود می بخشد و احتمال لغزندگی وسایل نقلیه را کاهش می دهد.در مقایسه با سایر مواد ضد انجماد مانند سدیم کلرید، این ماده به دلیل نداشتن قابلیت خوردگی بسیار پرکاربردتر است.

مصارف صنعت پزشکی

در طول جنگ جهانی اول برای اولین بار یک جراح فرانسوی به نام دکتر Pierre Delbet از این ماده به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده نمود. امروزه نیز کلرید منیزیم به عنوان دارو تجویز و مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت کپسول، قرص و به عنوان مکمل های تغذیه ای یافت می گردد.

با مصرف قرص یا کپسول بدن شما عنصر معدنی Mg را دریافت و کمبود آن را جبران می نماید. این عنصر برای فرآیندهای بیولوژیکی بسیار حیاتی است. هنگامی که این عنصر به طور منظم مصرف شود از لخته شدن خون جلوگیری می کند، فشار خون را در محدوده نرمال نگه می دارد، دندان ها و استخوان ها را تقویت می کند و خطر بیماری های شدید مانند پوکی استخوان، حمله قلبی و … را کاهش می دهد.

برای تولید محصولات مختلف

به غیر از کابرد های پزشکی کلرید منیزیم، از این ماده در تولید سیمان؛ کاغذ و صنایع نساجی نیز استفاده می کنند. به دلیل غیر قابل احتراق بودن این ماده از آن درساخت تجهیزات آتش نشانی استفاده می نمایند.سایر کاربردهای صنعتی عبارتند از:

  • ساخت ضد عفونی کننده ها
  • صفحات چوبی و تیرهای فولادی نسوز
  • به عنوان یک جزء درخاموش کننده های آتش
  • تولید پارچه های پشمی و پنبه ای
  • خنک نگه داشتن ابزار حفاری
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>