اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

در حال حاضر شرکت های لایسنسور نسبتا زیادی دارای تکنولوژی فرایند تولید این اسید در مقیاس تجاری هستند. در زیر به عنوان نمونه فرایند مورد استفاده توسط کمپانی Chiyoda Crop. به عنوان آمده است.به طور خلاصه در این فرایند, جریان خوراک اصلی متانول به دو جریان مجزا تقسیم می شود و در تماس با offgas خروجی از راکتور در برج جذب فشار بالا (7) و جریان گاز رقیق در برج, فشار پایین قرار می گیرد.

جریان کربن مونوکسید نیز فشرده شده و به راکتور تزریق می شود. راکتور مورد استفاده در این فرایند از نوع رایزر است و هیچ گونه بخش مکانیکی متحرکی ندارد. کاتالیست مورد استفاده در این طراحی نیز که با نام تجاری ACETICA catalyst شناخته می شود یک کاتالیست بر مبنای عنصر رادیوم است که بر روی یک ساپورت جامد سوار شده است.

جریان مایع خروجی از راکتور به یک فلش درام (2) هدایت می شود تا آنجا فرایند فلش بر روی آن انجام شود. استیک اسیدخام تبخیر شده به یک ستون دی هیدراسیون (3) فرستاده می شود تا آب همراه و هم چنین گازهای سبک از آن جدا شوند.سپس جریان استیک اسید خشک به ستون نهایی (4) منتقل می شود تا در آنجا محصولات جانبی سنگین از آن جدا شوده و از پایین برج خارج شود.

محصول این ستون نیز به منظور حذف یون های I- از آن به ستون یون زدایی (5) فرستاده می شود. جریان بخار خروجی از بالای این ستون نیز به ستون جذب فشار پایین (8) برمی گردد تا مجددا در تماس با متانول قرار گیرد. هم چنین CO, متان و سایر محصولات جانبی سبک موجود در جریان بخار خروجی از برج های جذب و هم چنین محصولات جانبی سنگین خروجی از ستون نهایی (4) همگی به اسکروبر (9) فرستاده می شود.

تکنولوژی جدید شرکت BP

لازم به ذکر است که کمپانی BP اخیراً از یک تکنولوژی جدید به منظور تولید این اسید به نام SaaBre™ رونمایی کرده است که در این روش طی یک فرایند سه مرحله ای به طور مستقیم گاز سنتز به اسید تبدیل می شود که دیگر نیازی به تولید متانول و یا واحد خالص سازی CO در آن وجود ندارد. این امر موجب کاهش قابل توجه هزینه های اولیه ساخت واحد می شود.پیش بینی می شود این تکنولوژی, به تکنیک قالب در طی سال های آینده به منظور تولید این ماده تبدیل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>