اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروفلوریک

اسید هیدروفلوریک یک ترکیب شیمیایی معدنی با فرمول شیمیایی HF می باشد که با سایر اسید های دیگر متفاوت است. این ماده (HF) به دو صورت بدون آب و محلول در آب (محلول هیدروژن فلوئورید در آب) است.ویژگی ظاهری این دو نوع ترکیب شیمیایی عبارتند از: شفاف، بیرنگ و بسیار خورنده. همچنین این ماده بی رنگ منبع اصلی تامین فلوئور می باشد.

خواص فیزیکی

گاز HF را به دلیل پتانسیل و فشار بیش از حدی که در اثر تشکیل گاز هیدروژن تشکیل می شود نمی توان بیشتر از دو سال در سیلندر های فولادی نگهداری کرد. ثابت تعادل این انحلال بسیار کوچک می‌باشد به همین دلیل هیدروژن فلوئورید ها به صورت مولکولی حل می شوند و قابل امتزاج در آب می‌باشند.

به طور کلی محصول فوق جز هیدروهالیک اسیدها به شمار میرود که اسیدیته ی قوی ای ندارند.این ماده هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد شدیدا بخار می‌شود و گازی با بوی تند و زننده منتشر می کند.

HF به صورت صنعتی توسط واکنش H2SO4 و CaF2 تولید می گردد. دلتا اچ این واکنش معمولا 59 Kj/mol می باشد. امروزه این واکنش معمولا در کوره های دوار به طول تقریبی 20 متر و قطر 3 متر انجام می گیرد. چنین کوره هایی بیش از 45 تن فلئورید هیدروژن در روز تولید می کنند.

سوختگی با اسید هیدرو فلوریدریک

با اینکه این محصوبل یک اسید ضعیف می باشد اما بسیار خورنده است و می تواند بسیاری از مواد به خصوص اکسیدها و شیشه ها را در خود حل کند ( به دلیل ایجاد پیوند قوی بین آنیون های فلوئورید و مولکول های سیلیکون شیشه)، تماس این ماده با پوست یا چشم نیز باعث بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد شد بنابراین لازم است هنگام کار با آن در محیط های مختلف صنعتی و آزمایشگاهی نکات ایمنی مهم را رعایت نمود. برای پیشگیری از حوادث احتمالی اسید مذکور را در ظروف پلاستیکی و در محیط خنک و دارای تهئیه نگهداری می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>