اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیانور

چه مواد غذایی و خوراکی ای حاوی سیانور (به انگلیسی Cyanide) هستند؟ عملکرد این ماده در زمان ورود به بدن چگونه است؟پادرزهر آن چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن پاسخ به سوالات ذکر شده با این ماده ی شیمیایی و خواص آن بیشتر آشنا شوید. خوردن این ترکیب هرگز توصیه نمی گردد و تماس پوست با آن می تواند مسمومیت های زیادی را در پی داشته باشد.

سیانید چیست ؟

سیانور (سیانید یا CN) یک اصطلاح عمومی برای گروهی از مواد شیمیایی حاوی کربن و نیتروژن است که با پیوند سه گانه به یکدیگر متصل شدند. به علت ویژگی های منحصر به فرد آن، CN در تولید قطعات فلزی و بسیاری از محصولات آلی رایج مانند پلاستیک، پارچه های مصنوعی، کود، علف کش ها، رنگ ها و داروها، تمیز کننده های فلزات، استخراج سنگ معدن در معادن، آبکاری فلزات، ساخت فیبرهای مصنوعی، آبکاری الکتریکی، کارخانه های طلا و همچنین برای دفع جوندگان و حشرات در منازل و کشتی ها استفاده می شود. سیانید دارای بیش از 2000 منبع طبیعی است که عبارتند از:

گیاهان، حشرات، باکتری ها، جلبک ها، قارچ ها و غیره. ترکیبات ساخته شده توسط انسان عبارتند از هیدروژن سیانید، سدیم سیانید و سیانور پتاسیم.کربن و نیتروژن دو عنصر تشکیل دهنده CN هستند که در اطراف ما وجود دارند.

80% هوای اطراف ما از این دو عنصر تشکیل شده است منابع طبیعی هیدروژن سیانید (HCN) مانند شکر به آن آمیگدالین (Amygdalin) مینامند، که در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، دانه ها مانند: زردآلو، دانه های لوبیا، بادام زمینی، گیلاس، شاه بلوط، ذرت، لوبیا، عدس، هلو، بادام زمینی، پسته، سیب زمینی، سویا و گردو….مقدار هیدروژن سیانید موجود در هسته بادام 1میلی گرم است.

ترکیبات سیانید در هزاران گونه گیاهی و در سایر اشکال زندگی تولید می شوند.در بعضی از گیاهان، سیانید در غلظت هایی رخ می دهد که "خطرناک" می باشند گیاهانی مانند یونجه، سورگوم و منابع مرجانی منبع، منابع مسمومیت CN برای دام و انسان است.علاوه بر این اشکال طبیعی سیانور، ترکیبات سیانید نیز وجود دارد که از فعالیت های صنعتی و انسانی شکل می گیرد مانند گاز خارج شده از اگزوز خودرو، سیگار کشیدن ….

محققین ETH Zurich روش جدید پوشش دهی ابداع کرده اند تا دانه های غلات را از حمله حشرات گرسنه نجات دهند. این محققین در روش ابداعی خود از هسته های میوه های هسته داران الگو گرفته اند.هسته های میوه های هسته دار همچون هلو، زردآلو و بادام تلخ حاوی ترکیب آمیگدالین هستند. این ترکیب پس از تجزیه در دستگاه گوارش به ترکیبی کشنده به نام هیدروژن سیانید تبدیل می شوند.این گیاهان با این ماده و از این روش دفاعی برای محافظت از بذر خود در برابر حشرات استفاده می کنند.

چند عدد بادام تلخ کشنده است ؟

همانطور که پیشتر نیز گفته شد یکی از موادی که حاوی سیانور می باشد بادام تلخ در حالت خام است.یکی از ابتدایی ترین روش های تشخیص مسمومیت با این ماده نیز استنشاق بوی بادام تلخ از تنفس و دهان فرد مسموم می باشد. با وجود اینکه کاربردها و مصارف متعددی برای بادام تلخ و روغن آن در صنایع مختلف از جمله آرایشی و بهداشتی و … بر شمرده شده است با این حال گفته می شود مصرف بیش از 10 عدد از آن می تواند سبب ورود مقادیر زیادی سیانور به بدن شده و حتی منجر به مرگ شود بنابراین لازم است در مصرف آن احتیاط نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>