اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

سدیم بی کرومات(سدیم دی کرومات، بی کرومات سدیم) ترکیبی معدنی با فرمول مولکولی Na2Cr2O7 است. عموما از فرم 2 آبه سدیم دی کرومات استفاده می‌کنند به فرمول مولکولی Na2Cr2O7.2H2O.برای تولید بی کرومات ابتدا باید کرومات را تهیه کرد و با استخراج دی کرومات از سنگ کرولیت می توان میلیون ها کیلوگرم دی کرومات سدیم تولید کرد.

چین بزرگ ترین و اصلی ترین تولید کننده سدیم بی کرومات در جهان است، با این حال کارخانه های شیمیایی چینی(در سال کمتر از 50هزار تن تولید می‌کنند)که نسبت کارخانه های قزاقستان (بیش از 100، 000 تن در هر سال) نسبت تولید کمتری دارند.کارخانه ها در روسیه، ایالات متحده و بریتانیا میزان تولید متوسطی بین 50، 000 تا 100، 000 تن در سال دارند (Kogel، 2006).

سدیم دی کرومات شبیه پتاسیم دی کرومات است به خصوص در واکنش پذیری و خصوصیات فیزیکی با این حال که نمک سدیم محلول در اب است و اکی والان آن بسیار کم می‌باشد.سدیم دی کرومات، هنگامی که گرم می‌شود بخارات سمی تولید می‌کند که اکسید کننده ای قوی و بسیار خورنده است.

4Na2Cr2O7 → 4 Na2CrO4 + 2Cr2O3 + 3 O2

فرم کرومات(VI)در ترکیبات بسیاری استفاده می‌شود به عنوان مثال به عنوان مهار کننده خوردگی، تولید نگهدارنده های چوب، جوهر، رنگدانه ها و سایر محصولات…بیشتر از کروم به عنوان روکش و ساخت فولاد ضدزنگ، در گالواینزه و آبکاری، دباغی چرم و تولید نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>