اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منتول

این ماده ی آلی را می توان از نعنا استخراج نمود. این محصول به صورت گسترده به عنوان طعم دهنده در تولید خمیر دندان، کرم دندان، شربت سینه و … استفاده می شود، همچنین در قطره های درمان گرفتگی بینی استفاده می شود. طبق شواهدی که موجود است منتول (Menthol) حدود 2000 سال پیش در کشور ژاپن کشف و جداسازی شده است.

در حالی که در غرب تا سال1771 هنوز این ماده کشف نگردیده بود. این ماده یک ترکیب آلی 10 کربنه است که در اثر سنتز مصنوعی ایجاد می شود و یا از نعنا و روغن نعنا به دست می آید. این ترکیب ماده مومی با ساختار بلوری به رنگ روشن یا سفید و در دمای اتاق به حالت جامد است و با افزایش دمای اتاق شروع به ذوب شدن می کند.Menthol دارای دو مولکول انانتیومر می‌باشد که منتولی که در طبیعت موجود می‌باشد به فرم (-) منتول است.

روش تولید منتول

برای تولید مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از برگ نعنا (Arvensis)، کاستیک سودا و اسید بوریک. کاشت نعنا در نزدیکی واحد تولیدی یکی از موارد مهمی است که بلاید مورد توجه قرار بگیرد.ابتدا برگ های نعنا تقطیر بخار می شوند و محصولات آن کندانس و سپس به روغن نعنا و آب جدا می شوند.

روغن نعنا خام در این مرحله توسط فیلتراسیون خلا پالایش شده و سپس تا حدود 5-10 درجه سانتیگراد سرد می شود تا کریستال های منتول حاصل شوند. سپس در طی مراحل سانتریفیوژ و درمان محصول خالص تولید می شود. کاستیک سودا و اسید بوریک برای حذف ترکیبات نامطلوب مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص منتول کریستال

این ماده که به صورت طبیعی در گیاهانی مانند نعنا، پونه و اکالیپتوس یافت می گردد کاربرد های فراوانی دارد. استفاده از این ماده چه در پزشکی و چه در صنایع دیگر بسیار متداول می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>