اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلیکات

متا سیلیکات سدیم یک نمک معدنی است که به دلیل داشتن خواص ویژه به کاربرد گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله تهیه سیلیکاژل، سیمان و بتن، شوینده ها و…. دارد. این ترکیب نمکی پلیمری از آنیون SiO32- و دو کاتیون Na+ است و در آب سرد محلول است.

به صورت کریستال های بی رنگ یا سفید موجود است و به شدت جاذب رطوبت است. خاصیت مرطوب کنندگی، ضدعفونی کنندگی دارد و به علت خاصیتی که در از بین بردن ناخالصی ها دارد در شوینده های بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب یک نمک با میزان قلیایی کنندگی بالاست و به عنوان بافر مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت بدون آب (خشک) و آب دار (5 آبه) موجود دارد. محلول آن به شدت خاصیت بازی دارد و در واکنش با اسیدها بسیار فعال است. فرمول مولکولی آن Ni2SiO3 می باشد و در الکل، اسید و محلول های نمکی نامحلول است.

ساختار کریستالی آن اورتورومبیک و یا مونوکلینیک است. برای شناسایی آن می توان از تیتراسیون آن با محلول سود استفاده کرد. در این تیتراسیون از معرف متیل اورنژ استفاده می شود. در نتیجه تیتر آن با سود، متا سیلیکات سدیم هیدرولیز می شود و تغییر رنگ مشاهده می شود. همچنین می توان از تیتراسیون پتانسیومتری نیز استفاده کرد.

متاسیلیکات سدیم از واکنش سیلیس با محلول های غلیظ سدیم هیدروکسید تحت شرایط دما و فشار بالا تهیه می شود. همچنین می توان این ترکیب را با ذوب شدن سیلیس (SiO2) و خاکستر سودا با نسبت مولی 1:1 در دمای حدود 1450 درجه سانتیگراد تهیه کرد. این فرآیند منجر به تولید شیشه می شود. در این روش در نتیجه کریستالی شدن، سه نوع متا سیلیکات سدیم خشک، 5 آبه و 9 آبه تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>