اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیمی


کاربردهای صنعتی

در کاربردهای صنعتی از EDTA عموما به منظور جداسازی یون های فلزی از محلول های آبی استفاده می شود. مثلا در صنایع نساجی EDTA از تأثیر ناخالصی های یون های فلزی بر روی تغییر رنگ پارچه های رنگی جلوگیری می کند. در صنایع کاغذ و چوب نیز از تأثیر سوء یون های فلزی به خصوص Mn2 بر روی خمیر کاغذ جلوگیری می کند.

یون های فلزی در طی فرایند تولید کاغذ به عنوان یک کاتالیزور مخرب عمل می کنند. به طور مشابه از EDTA به عنوان افزودنی برای مواد غذایی به عنوان یک مانع انجام فرایند کاتالیستی تغییر رنگ ماده غذایی که در آن یون های فلزی نقش کاتالیزگر را ایفا می کنند, استفاده می شود.

خشک شویی ها یه منظور کاهش میزان سختی آب از EDTA استفاده می کنند. هنگامی EDTA به آب مورد استفاده جهت شستوشو اضافه می شود, این ترکیب از تأثیرات مخرب یون های فلزی مانند تشکیل رسوب و هم چنین اختلاف در عملکرد صابون ها و مواد شوینده جلوگیری می کند. از این جهت محلول های پاک کننده حاوی EDTA هستند. هم چنین در صنعت سیمان, از این ترکیب به منظور determination آهگ آزاد و اکسید منیزیم استفاده می شود.

انحلال یون های Fe3+ در نزدیکی PH طبیعی را می توان با استفاده از EDTA افزایش داد. این ویژگی در کشاورزی های همراه با هیدروپونیک می تواند بسیار موثر باشد. در این مورد نگه داشتن میزان PH در نزدیکی مقدار طبیعی آن بسیار حائز اهمیت است. چرا که در PH های بالاتر از مقدار طبیعی آن, آهن دیگر قابل انحلال نیست.هم چنین از ادتا به منظور جداسازی فلزات لانتانید با استفاده از تکنیک کاروماتوگرافی تبادل یون استفاده می شود.

کاربردedta در دندانپزشکی و پزشکی

در آنالیز خون از ادتا به عنوان عامل ضدانعقاد خون استفاده می شود. در این نوع از کاربری از این ترکیب به منظور پراکنده کردن و کاهش میزان باکتری ها به هنگام انجام عمل جراحی چشم (کارگذاری لنز درون چشمی) استفاده می شود.در دندانپزشکی از این کلاته کننده برای خارج نمودن کلسیم موجود در کانال ها استفاده می شود.

edta در شوینده ها و لوازم آرایشی

در تولید شامپوها, پاک کننده و سایر مواد محصولات مراقبتی و بهداشتی از ادتا به عنوان یک عامل sequestering در بهبود پایداری آنها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>