اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باوجود افزایش صادرات به آمریکا، چین بیشترین افت صادرات طی دو سال اخیر را تجربه می کند.


به گزارش پایگاه خبری اسپاتنیک، گزارش دولت چین از وضعیت تجارت خارجی گویای افت صادرات در ماه اخیر استریال هرچند به طور کلی عملکرد تجاری چینی ها در سال 2018 از استحکام لازم برخوردار بوده است.

تنش های تجارت جهانی و کاهش تقاضا به افت صادرات چین انجامیده و به نظر می رسد اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی رشد کمتری را تجربه کند. این مسئله به طور حتم بر پکن برای اجرای سیاست های مالی تازه و یا به توافق رسیدن با آمریکا در زمینه جنگ تجاری فشار می آورد.

در سال 2018 تجارت خارجی چین به 4.6 تریلیون دلار رسید. براساس گزارش جدیدی که دولت چین منتشر کرده صادرات این کشور در دسامبر 4.4 درصد نسبت به سال گذشته افت کرده است و در همین حال واردات آن به طور غیرمنتظره ای 7.6 درصد کمتر شده است. این بیشترین میزان افت تجارت خارجی چین پس از جولای 2016 است یعنی زمانی که مشکلات مربوط به رشد اقتصاد جهانی به کاهش تقاضا برای کالای چینی دامن زد. اقتصاددانان می گویند این وضعیت ممکن است باز تکرار شود چراکه بعضی از بزرگ ترین واردکنندگان کالای چینی با چالش هایی مثل تقاضای مشتریان و مشکلات کسب وکار در کشورهایشان مواجه اند.

در همین حال دولت چین اعلام کرده که تراز تجاری این کشور با ایالات متحده آمریکا در سال گذشته رکورد زده و به 323.32 میلیارد دلار رسیده است. صادرات چین به آمریکا در سال 2018، 11.3 درصد رشد کرده درحالی که واردات از این کشور 0.7 درصد بیشتر شده است. این آمار در حالی ثبت شده که دولت ترامپ درباره تنظیم تراز تجاری دو کشور و رفع عدم تعادل آن تلاش می کند.

کارشناسان می گویند این افزایش پیامد ذخیره سازی کالاهای چینی توسط شرکت های آمریکایی برای رو به رو شدن با هر دور از تعرفه گذاری های دولت ترامپ در سال گذشته است. البته هرچند قوی تر شدن اقتصاد آمریکا و رشد نیاز مصرف کننده نقش موثری ایفا کرده و به افزایش تقاضای کالای چینی در سراسر آمریکای شمالی منجر شده است.

رشد صادرات چین به آمریکا کمکی به جبران کاهش صادرات به دیگر شرکای تجاری این کشور نمی کند. حتی با اینکه کل صادرات چین در سال 2018، 9.9 درصد رشد کرده که بیشترین میزان رشد طی هفت سال گذشته است.

بعضی از تحلیل گران به سختی آینده خوبی برای تجارت چین پیش بینی می کنند. آن ها معتقدند این آینده تنها زمانی روشن می شود که چین با آمریکا در جنگ تجاری به توافق برسد.

لینک خبر: http://www.tccim.ir/News/FullStory.aspx?nid=59188

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>