اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدهای کاری شیفت رجیسترها:
لچ های داده تکی که یک شیفت رجیستر را تشکیل می دهند، همگی از یک سیگنال کلاک مشترک تغذیه می شوند، بنابراین با یکدیگر سنکرون هستند.

تقویت_کننده4

آی سی های شیف رجیستر معمولا با یک قابلیت پاک کردن (Clear) یا ریست (Reset) تولید می شوند، تا در صورت لزوم، عملیات ست و یا ریست کردن در آن ها به وقوع بپیوندد.

شیفت رجیسترها در یکی از چهار مد کاری مختلف زیر کار می کند، که با حرکت داده در طول شیفت رجیستر به وقوع می پیوندد.

ورودی سریال-خروجی موازی (Serial-in to Parallel-out) یا SIPO: در این مد، شیفت رجیستر با داده سریال (در هر لحظه یک بیت) بارگذاری می شود، در حالی که داده های ذخیره شده به صورت موازی در خروجی ظاهر می شوند.

ورودی سریال-خروجی سریال (Serial-in to Serial-out) یا SISO: در این مد، در هر لحظه یک داده به صورت سریال به شیفت رجیستر وارد یا خارج می شود و جهت انتقال می تواند تحت کنترل پالس ساعت به سمت راست یا چپ باشد.

ورودی موازی-خروجی سریال (Parallel-in to Serial-out) یا PISO: داده ها با هم به صورت موازی در ورودی بارگذاری می شوند و تحت کنترل پالس ساعت در هر زمان یک بیت به صورت سریال به خروجی شیفت رجیستر منتقل می شود.

ورودی موازی-خروجی موازی (Parallel-in to Parallel-out) یا PIPO: در این مد داده های موازی با هم در ورودی بارگذاری می شوند و با هم تحت یک پالس ساعت به خروجی متناظر منتقل می شوند.
انتقال داده ها از چپ به راست در یک شیفت رجیستر به صورت گرافیکی در شکل زیر نشان داده شده است.

شماتیک انتقال داده‌ها از چپ به راست در یک شیفت رجیستر

توجه به این نکته ضروری است که جهت انتقال داده ها در یک شیفت رجیستر می تواند به سمت راست (انتقال به راست)، چپ (انتقال به چپ)، ورود از سمت چپ و خروج از سمت راست (چرخش) و یا هم انتقال به راست و هم انتقال به چپ در یک رجیستر باشد، که در این صورت شیفت رجیستر دو جهته (Bidirectional) است.

در این آموزش فرض می شود که تمام داده ها به سمت راست منتقل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>