اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیانور

potassium cyanide یا پتاسیم سیانید یک ترکیب شیمیایی غیر آلی از خانوه سیانور هاست با فرمول مولکولیKCN یا CKN (فرمول شیمیایی پتاسیم سیانور), جرم مولکولی 65.116 گرم بر مول است که در دمای اتاق به صورت یک جامد سفید رنگ می باشد.

این ترکیب به شدت سمی است و به عنوان مهار کننده ی بسیاری از فرایندهای متابولیک محسوب می شود. KCN در بسیاری از فرایندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهر کریستالی این ترکیب بسیار شبیه به دانه های شکر است و دارای میزان حلالیت بسیار زیادی درون آب است. از پتاسیم سیانید عموما در فرایند استخراج طلا, سنتزهای ارگانیک و هم چنین آبکاری ها استفاده می شود.

آشنایی با سیانور پتاسیم

این ماده به شدت سمی است. این ترکیب اگر در مجاورت رطوبت قرار بگیرد, به علت شروع فرایند هیدرولیز در آن, مقدار کمی هیدروژن سیانید تولید می کند که ماده ای کشنده است.

بوی هیدروژن سیانید شبیه به بوی بادام تلخ است. هر چند به دلیل وجود تفاوت های ژنتیکی همه افراد نمی توانند این بو را حس کنند. طعم آن نیز مشابه با طعم ترکیبات اسیدی همراه با یک حس سوزش است.در حال حاضر چیزی در حدود 50000 تن از این ترکیب در سال تولید می شود.

اما به طور تاریخی تا پیش از سال 1900 یعنی قبل از اختراع فرایند کستنر, این ماده مهم ترین منبع فلزهای قلیایی صنایعنور دار محسوب می شده است. در این فرایند قدیمی, KCN را از تجزیه potassium ferrocyanide تولید می کرده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>