اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیانور

در کاربری های تجاری از این ماده در فرایند استخراج فلز طلا از معادن استفاده می شود. همه ی ما, ممکن است هنگامی که صحبت از استخراج معادن طلا می شود, روش های قدیمی استخراج طلا, مثل استخراج تکه های طلا از سنگ های معادن و یا یافتن تکه ها در آب جاری رودخانه ها در حافظه مان تصویر شود.

اما امروزه تکه های بزرگ فلز طلا در معادن بسیار کم و محدود پیدا می شود و اغلب اوقات می توان آن را به فرم پودر در صخره ها یافت. و این بدین معنی است که برای این منظور ما نیاز به روش های ویژه ای جهت جداسازی این پودرها از سایر ناخالصی ها داریم.

استخراج سنگ معدن

فرایند بدین صورت است که سنگ معدن حاوی فلز طلا در واحد فرآوری خورد و ریز شده و به محلول سیانور پتاسیم اضافه می گردد. طلا با مولکول های سیانور واکنش داده و پیوندهای محکمی بین آنها تشکیل می دهد. این ترکیب حاصل, قابل انحلال در آب است که همین ویژگی آن موجب می شود تا بتوان آن را از سایر مواد معدنی جدا کرد.

در نهایت نیز با فلز روی واکنش می دهد تا مجددا به فرم جامد تبدیل شود. ترکیب حاصله گداخته شده تا فلز طلا ذوب شود, سپس آن را درون یک سری قالب ها, قالب گیری می کنند. درحال حاضر با در نظر گرفتن نیاز مبرمی که به فلز طلا وجود دارد, سنگ معدنی که حتی 0.005% هم طلا داشته باشد, سنگ معدن طلا محسوب می شود.

سنتز مواد ارگانیک

از دیگر کاربردهای این ماده می توان به این موارد اشاره کرد: از پتاسیم سیانید و سدیم سیانید به طور گسترده در سنتز مواد ارگانیک به منظور تولید نیتریل ها و کربوکسیلیک اسیدها استفاده می کنند. به خصوص در واکنش von Richter. از این ترکیب هم چنین به منظور سنتز hydantoins استفاده می کنند که این ترکیب خود در سنتزهای میان دستی, زمانی که با ترکیبات کربونیل واکنش می دهد, کاربرد دارد.از KCN هم چنین در ظهور فیلم های عکاسی در گذشته استفاده می شده است.

ایمنی

این ماده ترکیبی است که اگر وارد بدن انسان شود, از تنفس سلولی جلوگیری می کند. KCN بسیار سریع عمل می کند, و سریعا بدن قربانی دچار خفگی می شود. بدن فرد مسموم شده با این ترکیب به رنگ قرمز یا کبود در می آید. چرا که سلول های بافت بدن قادر به تنفس و دریافت اکسیژن نخواهند بود. پس پیش از شروع به کار با این محصول حتما msds محصول مطالعه گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>