اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاستیک

کاستیک سودا (caustic soda) نام تجاری سدیم هیدروکسید است و با نام های سود سوزآور و سود نیز شناخته می شود. به دلیل کاربردهای فراوانی که در صنایع مختلف مانند تولید کاغذ، نساجی، مواد شوینده و … دارد، در شکل های مایع، پرک و گرانول تولید می شود. در این صفحه علاوه بر اطلاعات لازم جهت خرید محصول، شرح کاملی در مورد نحوه تولید آن نیز ارائه شده است.

به طور عمده در صنعت تولید Caustic soda یا سود سوزآور به کمک یکی از روش های کلرآلکالی انجام می شود. فرایند کلر الکالی فرایندی هست که طبق واکنش زیر، با اعمال جریان مستقیم برق و الکترولیز سدیم کلرید یون کلر موجود در نمک به عنصر کلر در آند تبدیل می شود. همچنین سدیم با هیدروژن احیا شده ی آب در کاتد واکنش می دهد و موجب تولید کاستیک سودا می گردد.

محصولات دیگری که می توان طی فرایند کلر آلکالی به دست آورد هیدروژن، کربنات سدیم، sodium bicarbonate، هیدروکسید پتاسیم و کربنات پتاسیم است. محصول به دست آمده غالبا مخلوط در آب به صورت مایع است که پس از آن به شکل های سود پرک، قرص و گرانوله در می آیند.

از جمله کاربردها و موارد استفاده کاستیک سودا که محصول اصلی فرایند کلر آلکالی است می توان به استفاده در تولید مواد شیمیایی از جمله اکسید آلومینیوم یا همان آلومینا، استفاده در حفر و استخراج نفت و گاز، خنثی سازی واکنش های شیمیایی، تولید شوینده ها؛خمیر کاغذ و… اشاره کرد.

از جمله خسارات محیط زیستی که روش های کلر آلکالی در پی دارند می توان به تولید ترکیبات زائد جامد از جمله نمک؛ ضایعات غشا های استفاده شده، کاتد ها و آند ها و… اشاره کرد. برای جلوگیری از تخریب محیط زیست سل های دیافراگمی تدابیری را اندیشیده اند که از جمله ی آن می توان به استفاده ی مجدد RuO2/TiO2 از کاتد های نیکلی و همچنین پوشش دهی مجدد آند استفاده شده با فلزات بی اثر اشاره کرد با این کار نه تنها تولید ضایعات محیط زیستی کمتر می‌گردد، در هزینه ها نیز شاهد کاهش چشمگیری هستیم.

اما مشکل جدی ای که در سل های دیافراگم وجود دارد آزاد شدن آزبست در اینگونه سل ها است. استفاده از آزبست به دلیل خطرات زیادی که برای سلامتی انسان دارد در بسیاری از کشور های دنیا ممنوع اعلام شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>