اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلرید

به طور کلی موارد استفاده از این ترکیب ارگانیک را می توان در دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم بندی نمود:

  • مورد استفاده در صنایع چسب و مهر موم سازی
  •  استفاده به عنوان جاذب
  • مورد کاربرد در عوامل بازدارنده از خوردگی ها
  •  کاربرد در عوامل مبادله یونی
  •  عوامل اکسید کننده و کاهنده

مصارف غیر صنعتی

  •  استفاده از آنها در باتری ها
  • استفاده در تامین مصالح در ساخت و ساز
  •  مورد کاربرد در محصولات پاک کننده و مراقبتی مبلمان منازل
  •  مورد استفاده در سوخت و مشتقات سوختی
  • در محصولات تصفیه آب
  •  کاربرد در فیلم و فوتوگرافیک و لوازم عکاسی

کاربرد در بسته بندی مواد غذایی، همچنین این ماده در گرید غذایی به صورت کریستال بی رنگ با طعم شور می باشد و رطوبت محیط را به آسانی جذب می کند در وهله اول به عنوان مخمر در پخت نان و شیرینی استفاده می شود، همچنین به عنوان مکمل خوراک برای دام ها نیز استفاده می شود.

داروی کلرید آمونیوم

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، محصول فوق در پزشکی و داروسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این ترکیب با افزایش دفعات ادرار سبب تسهیل در دفع سنگ کلیه می گردد.همچنین در درمان برخی بیماری ها نظیر ادما یا برای درمان متابولیک آلکالوز تجویز می شود و می تواند کلرید از دست رفته در نتیجه ی استفراغ، تنگی پیلوریک و… را جبران نماید. از طرفی به علت خواصی که به عنوان خلط آور دارد در داروهای ضد سرفه مانند دیفن هیدرامین و اکسپکتورانت استفاده می شود.

در نهایت این محصول پر کاربرد به عنوان عامل اسید کننده و برای خنثی سازی داروهایی با خاصیت قلیایی توصیه می شود.نکته ای که باید همواره مد نظر داشت این است که این ماده می تواند باعث اختلال در عملکرد کلیه ها شود. اگر مصرف این دارو بدون نظارت و توصیه یک پزشک انجام شود، می تواند عوارض جانبی مانند سردرد، بی حالی، استفراغ، اسهال، بی اشتهایی را در پی داشته باشد.

کود کلرید آمونیوم

نیتروژن جز عناصر اصلی مورد نیاز گیاهان می باشد.محصول فوق به دلیل دارا بودن این عنصر می تواند برای گیاهانی که از کمبود این ماده رنج می برند مورد استفاده قرار بگیرد.این نوع کود برای گیاهانی مانند گندم و برنج بسیار مناسب می باشد.کود مذکور علاوه بر آزادسازی فسفر، پتاس، سیلیس، آهن، منیزیم موجود در خاک، به دلیل دارا بودن عنصر Cl خاصیت آفت کشی نیز دارد.

کاربرد کلرید آمونیوم به عنوان کود

نباید فراموش کرد به دلیل خاصیت اسیدی این ماده، استفاده از این کود تنها برای خاک های شور و یا قلیایی توصیه می گردد. استفاده ی نا به جا و نامناسب از آن بدون آزمایشات لازم خاک شناسی می تواند سبب اسیدی شدن خاک و از بین رفتن گیاهان شود.

کاربرد در شوینده ها و پاک کنند ها

به طور کلی ترکیب مذکور در فرمولاسیون پاک کننده های خانگی، صابون ها محصولات مراقیت از مو مانند شامپوها، لوسیون ها و … و همچنین به عنوان عامل افزایش گرانروی در محلول های آبی استفاده می شود.

تفاوت سفید کننده ها و ترکیبات حاوی کلرید آمونیوم چیست؟

ترکیبات حاوی این پاک کننده که از آنها با نام Quat نیز یاد می شود دارای ساختارهای متفاوتی هستند و به سبب خاصیت صابونی (سورفکتانت) قابلیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی دارند، به دلیل عدم خورندگی و عدم سمیت استفاده از آنها طرفداران بیشتری دارد، ماندگاری بالا و امکان استفاده در محیط های اسیدی، قابلیت تمیز کنندگی انتخابی و خطرناک نبودن ترکیبات حاوی آن برای سلامتی انسان، باعث استفاده گسترده در ضدعفونی مراکز بهداشتی و درمانی گردیده است، شاید تنها عیب ترکیبات ضد عفونی کننده حاوی این ترکیب در مقایسه با سفید کننده ها را بتوان قیمت تمام شده بالاتر آن دانست که این امر با توجه به مخاطرات سفید کننده ها کاملا توجیه پذیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>