اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لامپ

این لامپ متشکل از یک آند تنگستن و یک کاتد استوانه ای است که در یک لوله شیشه ای که با گاز بی اثر نئون یا آرگون در فشار پایین پر شده، قرار دارند.جنس کاتد از جنس فلزی مورد آنالیز است به طور مثال برای آنالیز آهن باید از لامپی که کاتد آن از آهن ساخته شده استفاده نمود تا دقیقا همان طول موج های مربوط به فلزات را نشر کند.

روش عملکرد هالو کاتد لامپ

در اثر اعمال پتانسیل بین آند و کاتد، گاز بی اثر یونیزه می شود و در میدان الکتریکی حاصل، به سمت کاتد شتاب گرفته و در اثر برخورد باعث کنده شدن اتم های کاتد و برانگیختگی آن ها می شوند. اتم های برانگیخته در بازگشت به حالت پایه طول موجی را نشر می کنند که برای مطالعه آنالیت استفاده می شود.

لامپهای تخلیه بدون الکترود

این لامپ یک لوله کوارتزی است که درون آن با گاز بی اثر و مقداری از فلز یا نمک فلزی که به آنالیز آن بپردازیم پر شده است. این لوله درون یک استوانه سرامیکی قرار می گیرد که اطراف این استوانه سرامیکی با یک منبع تولید فرکانس رادیویی پیچانده شده است. عملکرد این لامپ ها مشابه هالو کاتد لامپ است. تکرارپذیری این لامپ کمتر از لامپ های کاتدی توخالی است اما دارای شدت های تابش بیشتری به نسبت آن ها هستند.

مختص گونه جیوه است زیرا جیوه در دمای اتاق از فشار بخار قابل توجهی برخوردار است. در این روش ابتدا با اسیدی کردن جیوه آن را به Hg2+ تبدیل کرده و سپس طبق واکنش زیر احیای جیوه به جیوه فلزی رخ می دهد.با عبور دادن جریانی از گاز بی اثر از درون مخلوط می توان جیوه فلزی را به صورت یک بخار سرد از محلول جدا کرد و از طریق یک لوله جذب با طول بلند آن را به سمت اتمایزر هدایت نمود. نمونه جیوه وارد لوله جذب کوارتزی شده و توسط شعله ای که زیر لوله قرار دارد گرم و اتمیزه شده و اندازه گیری انجام می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>