اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوره

این اتمایزر یک لوله گرافیتی استوانه ای به طول 5 و قطر حدود 8-3 است که دو انتهای آن باز است و یک سوراخ مرکزی برای وارد نمودن نمونه دارد. با اتصال دو سر لوله به منبع جریان الکتریکی دمای آن تا حدود 3000 درجه سانتی گراد بالا می رود و امکان اتمی کردن نمونه را فراهم می آورد.

استفاده از یک برنامه دمایی در طی فرایند اتم سازی موجب افزایش کارایی این روش می شود. این روش شامل 3 مرحله می باشد که در مرحله اول که شامل خشک کردن یا Drying است، طی 20-50 ثانیه دمای کوره گرافیتی را به تدریج افزایش می دهند تا محتوی حلال نمونه تبخیر شود و نمونه خشک گردد.

در مرحله دوم (خاکستر سازی یا Ashing) طی مدت زمان 45 ثانیه دمای کوره با شیب بیشتری نسبت به مرحله قبل افزایش می باید(1000-350 درجه سانتی گراد). در این دما تمام مواد آلی نمونه به صورت خاکستر، CO2 و H2O در می آیند واجزا فرار از آن جدا شده وتنها یک خاکستر معدنی باقی می ماند. در مرحله آخر دما را تا حدود 3000 درجه سانتی گراد می رسانند و در این دما اتمی شدن نمونه انجام می گیرد.

اتم سازی شعله

در اتم سازهای طیف سنجی جذب اتمی شعله ای بر اثر واکنش بسیار سریع بین سوخت و اکسنده گازی گرمای زیادی حاصل می گردد و این گرما موجب حلال زایی نمونه محلول، تبخیر و در نهایت اتمی شدن آن می شود.

نمونه اتمیزه شده روی شعله در معرض برخورد یک تابش نورانی تولید شده توسط منبع قرار می گیرد و جذب توسط نمونه موجب کاهش در توان باریکه تابشی به هنگام عبور از شعله می شود که این کاهش توسط آشکارساز اندازه گیری می گردد.اندازه گیری ها بر اساس قانون بیر لامبرت که در آن میزان جذب متناسب با غلظت نمونه است، صورت می گیرد.

مزایا و معایب اتم ساز شعله ای

مزیت اصلی اتمیزاسیون شعله تکرارپذیری آن است. کارایی اتمایزر شعله ای به دو دلیل ضعیف است. اولا، تعداد قطرات آئروسل تولید شده در نبولایزر، بسیار زیاد است، در نتیجه تا 95٪ از نمونه هرگز توسط گازهای احتراق به شعله نمی رسد.

دلیل دوم این است که حجم زیادی از گازهای احتراق به طور قابل توجهی نمونه را رقیق می کند و چون جذب با غلظت نمونه متناسب است امکان ایجاد خطا را فراهم می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>