اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوره

آون ترموستات برای کنترل درجه حرارت ستون به منظور افزایش دقت جداسازی تعبیه شده است. آون در دوحالت برنامه ریزی ایزوترمال و برنامه ریزی دمایی عمل می کند. در برنامه ریزی ایزوترمال (Isothermal Programming)، درجه حرارت ستون در طول جداسازی ثابت است.

دمای ستون بهینه کمی بالاتر از نقطه جوش متوسط نمونه است. برنامه ریزی ایزوترمال هنگامی که گستره نقطه جوش نمونه محدود باشد به خوبی عمل می کند. به طور مثال اگر دمای ستون ایزوترمال کم باشد وبا ترکیبات دارای نقطه جوش گسترده استفاده شود، در این صورت اجزای با نقطه جوش پایین به خوبی حل می شوند، اما اجزای با نقطه جوش بالا به آرامی حل می شوند و پیک پهن ایجاد می کنند.

در برنامه ریزی دمایی (Temperature Programming)، دمای ستون به طور پیوسته یا مرحله ای در طول فرایند جداسازی افزایش می یابد. این روش برای جداسازی مخلوط با یک دامنه جوش گسترده مناسب است. تجزیه و تحلیل با دمای پایین شروع می شود تا اجزای دارای نقطه جوش پایین را حل کند و در طول جداسازی افزایش پیدا کند تا اجزای کم فرار و دارای نقبطه جوش بالا را حل کند. سرعت های 5 تا 7 درجه سانتیگراد در دقیقه برای جداسازی با برنامه ریزی دمایی معمول است.

دتکتورهای GC

یک دتکتور ایده آل و مناسب باید دارای حساسیت کافی، تکرارپذیری بالا، زمان پاسخ دهی کوتاه و گسترده دینامیکی وسیع باشد. دتکتور های زیادی در کروماتوگرافی گازی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام انتخاب گری خاص خود را دارند. آشکارساز ها به طور کل به سه دسته غیر انتخابگر، انتخابگر و ویژه تقسیم می شوند که دسته اول به تمام ترکیبات به جز گاز حامل پاسخ می دهد، یک آشکارساز انتخابی به تعدادی از ترکیبات با یک ویژگی فیزیکی یا شیمیایی مشخص پاسخ می دهد و یک آشکارساز ویژه فقط به یک ترکیب شیمیایی واکنش نشان می دهد.

آشکارسازها همچنین می توانند به آشکارسازهای وابسته به غلظت و آشکارسازهای وابسته به جرم طبقه بندی شوند. آشکارسازهای وابسته به غلطت به غلطت ماده حل شونده بستگی دارد و نمونه در این آشکارسازها تخریب نمی شود اما آشکارسازهای وابسته به جرم به سرعت رسیدن مولکول های ماده حل شده به دتکتور وابسته است و در این دتکتورها نمونه تخریب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>