اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موب

فرآیند استخراج طلا از ضایعات موبایل یک روش نوآورانه برای استخراج فلزات گرانبهاست. تا کنون مطالعات محدودی در زمینه استخراج فلزات گرانبها از بردهای موبایل انجام شده است. آمونیوم تیوسولفات [(NH4)2S2O3] یک استخراج گر غیر سمی و اقتصادی است.این ماده طلا را به صورت یک ترکیب آنیونی تثبیت می کند که برای تثبیت طلا کافی است. استخراج با تیوسولفات مزیت های بسیاری در مقایسه با فرآیند سیانید دارد که شامل سرعت استخراج بالاتر و تداخل کمتر با یون های خارجی می شود.

تیوسولفات هنگامی که با طلا مخلوط می شود، ترکیب آئوروتیوسولفات [Au (S2O3)23-] همان گونه که در واکنش شماره 1 نشان داده شده است، شکل می‌گیرد. از سولفات مس به عنوان کاتالیست و عامل اکسید کننده استفاده می شود که در واکنش با آمونیوم یک ترکیب پایدار کوپریک تترا آمین تشکیل می دهد.

چگونه از برد موبایل طلا استخراج کنیم؟

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد برای بازیافت فلزات گرانبها از ضایعات موبایل روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که برخی فیزیکی و برخی دیگر شیمیایی هستند. روش های ساده ای وجود دارند که می توان توسط آن ها طلا را از ضایعات برد موبایل استخراج کرد که در ادامه به آن می پردازیم:

استخراج با استفاده از اسید نیتریک

اسید نیتریک از جمله اسیدهای قوی است که هم رزین ها (بدنه پلاستیکی برد) و هم فلزات را در خود حل می کند. برای انجام این کار مقداری اسید نیتریک تهیه کنید (توجه داشته باشید که اسید نیتریک به دلیل کاربردهایی که در ساخت مواد منفجره دارد، در بسیاری از کشورها استفاده از آن محدودیت قانونی دارد). دقت کنید که قبل از انجام این کار حتما از لباس مخصوص ضخیم، ماسک و دستکش ضخیم بپوشید.

بردها را به قطعات کوچک تبدیل کرده و آنها را در یک ظرف شیشه ای بریزید، سپس اسید را با احتیاط به آن اضافه کنید. حال به وسیله یک میله شیشه ای مخلوط را هم بزنید تا کل برد در اسید به خوبی حل شود.پس از حل شدن کامل، محلول را از یک صافی عبور دهید. آنچه که بر روی صافی باقی خواهد ماند رسوبات طلا است، در مواردی هم می تواند رسوبات سایر فلزات بر روی فیلتر باقی بماند که از رسوبات طلا قابل تشخیص است.

استخراج توسط تیزاب سلطانی

تیزاب سلطانی ترکیبی از اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک با نسبت های مشخص است. در این روش هم همانند روش قبل استفاده از لوازم ایمنی ضروری است. برای انجام آزمایش از ظرف های پلاستیکی استفاده کنید.اسید را به ضایعات برد موبایل اضافه کنید. فرآیند حل شدن کامل در اسید بین یک تا دو ساعت به طول خواهد انجامید. با حل شدن برد در اسید گازهایی از آن متساعد خواهند شد، برای از بین بردن گازها به آن مقداری اوره اضافه کنید.

پس از حل شدن کامل طلا و سایر فلزات در اسید، اسید را به ظرفی دیگر منتقل کنید (معمولا از اسید می توان برای چند مرحله استفاده کرد)، حال اسید را تا 160 درجه فارنهایت گرما دهید. گرما دادن باعث می شود که طلای خالص به صورت رسوبات درشت در ته ظرف ته نشین شود. رسوب طلا به رنگ قهوه ای و درخشان در ته طرف ته نشین می شود و می توان آن را جدا نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>