اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حلال

گوگرد عنصری ویژه است، توانایی و تمایل این عنصر به تشکیل پیوند با خودش باعث می شود ایزوتوپ های مختلفی از گوگرد تشکیل شوند که می توانند از 2 تا بیشتر از 20 اتم گوگرد داشته باشند. این ایزوتوپ ها در صنایع مختلفی خصوصا صنایع گاز و نفت اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.

ایزوتوپ ها خصوصا آنهایی که سنگین تر هستند در جریان های نفت و گاز (به صورت ویژه گاز ترش) تمایل دارند که که در مسیر عبور جریان، روی دیواره ها و تجهیزات رسوب کرده و مشکلاتی جدی را به وجود آورند. لازم به ذکر است بیشتر گوگرد عنصری که در طبیعت اتفاق می افتد به صورت S8 است.

پدیده رسوب گوگرد عنصری خصوصا در فرآیندهای تولید و استخراج گاز می تواند هزینه های زیادی را به تولید کنندگان تحمیل نماید. راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که عبارتند از:

  • جلوگیری از تشکیل گوگرد عنصری
  • بهینه کردن سرعت، دما و فشار
  • استفاده از یک ماده حل کننده

دو راه حل اول از لحاظ عملیاتی مشکل هستند و عموما از یک ماده خارجی برای حل نمودن گوگرد بهره می برند. از آنجایی که گوگرد غیر قطبی است، حلالی هم که انتخاب می کنیم باید غیر قطبی باشد. بهترین حلال گوگرد کربن دی سولفید معرفی شده است.

هرچند ترکیبات دیگری مانند تولوئن به صورت جزئی گوگرد را در خود حل می نمایند. از آنجایی که کربن دی سولفید ترکیبی قابل اشتعال و سمی است، باید در هنگام کار با آن خصوصا در آزمایشگاه ها نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت نمود. اتانول نیز می تواند گوگرد را در مقادیر جزئی حل نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>