اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریفورمینگ

ابتدا نفتا و هیدروژن در پیش گرمکن تا حدود 495-525 °C گرم می شوند (واکنش ها بسیار گرماگیر هستند به همین دلیل لازم است که مواد از قبل گرم شده و همه به صورت گازی وارد راکتور شوند). مواد ابتدا به راکتور اول وارد شده و در آنجا فرآیند دی هیدروژناسیون انجام می گیرد. در طی این واکنش دمای مواد به شدت افت کرده و قبل از ورود مواد به راکتور دوم دوباره باید تا دمای 495-525 °C گرم شوند.

در این راکتور عموما واکنش های ایزومریزاسیون انجام شده و مجددا دما افت پیدا می کند. مواد خروجی از این راکتور نیز توسط پیش گرمکن به دمای 495-525 °C رسیده و وارد راکتور سوم می گردند.در راکتور سوم معمولا واکنش های کراکینگ صورت می گیرند و به همین دلیل دما زیاد افت پیدا نمی کند.

مواد خروجی از راکتور سوم ابتدا در یک مبدل حرارتی از کنار مواد ورودی به راکتور اول عبور کرده ( این عمل باعث خنک شدن مواد خروجی راکتور و گرم شدن خوراک اولیه می گردد) و سپس از یک water-cooled heat exchanger عبور کرده و تا دمای 30-40 °C سرد می شود.

این جریان به یک جداکننده تعادلی وارد شده و در آنجا گازهای سبک همچون هیدروژن ( در حدود 60 درصد کل گاز هیدروژن است) و C1 تا C5 از بقیه مواد جدا شده و به ورودی راکتور اول فرستاده می شوند.مواد خروجی از جداکننده گازی به یک استریپر وارد شده و در آنجا بنزین پیرولیز که حاوی درصد بالایی از ترکیبات آروماتیک است از ترکیبات سبک جدا می شود.

جداسازی آروماتیک ها

خروجی استریپر که با نام بنزین پیرولیز خام (Pyrolysis Gasoline) یا پای گس شناخته می شود، به یک واحد استخراج با حلال فرستاده می شود، در این واحد ترکیبات آروماتیک و غیر آروماتیک از یکدیگر جدا خواهند شد. مخلوط حاوی ترکیبات آروماتیک به یک برج تقطیر فرستاده شده و در آنجا تولوئن و بنزن خالص نیز از مخلوط جدا می شوند.

جریان خروجی از برج تقطیر به یک برج تقطیر دیگر فرستاده شده و در آنجا اتیل بنزن و اورتوزایلن از باقی مواد جدا می شوند. مخلوط این دو ترکیب نیز در یک اسپلیتر از یکدیگر جدا می گردند. در شکل زیر نمودار ساده واحد جداسازی آروماتیک ها نشان داده شده است.

فرآیند تولید آروماتیک ها

جریان C8+ خروجی از ستون تولوئن که حاوی مخلوط زایلن هاست به ستون زایلن فرستاده شده و در یک اسپلیتر پارازایلن خالص از باقی مواد جدا می شود. مواد حاصل از واحد جداسازی پارازایلن به واحد ایزومریزاسیون فرستاده می شود که در آنجا دوباره پارازایلن تولید شده و مجددا به واحد جداسازی پارازایلن فرستاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>