اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب

تمام مواد کربنی شامل ذغال سنگ، چوب، دورریز های کشاورزی و زباله ها را می توان برای تولید متانول مورد استفاده قرار داد. البته این روش در مقایسه با گاز طبیعی این روش دارای مراحل اضافه ای جهت تولید گاز سنتز است.برای تبدیل هر ماده جامدی به گاز سنتز، لازم است که آن ماده سوخته و اکسید شود تا گازی حاوی H2، CO و CO2 تولید شود.

اگر از هوا برای اکسیداسیون استفاده شود، گاز حاصله تقریبا حاوی 46% نیتروژن خواهد بود که برای جداسازی باید از روش های سرمایشی استفاده کرد. برای اکسیداسیون از اکسیژن خالص نیز می توان استفاده کرد که البته ابتدا باید هوا را را تقطیر سرمایشی کرده و نیتروژن آن را از اکسیژن جدا نمود.

در هر دو حالت خوراک و گاز مورد نظر برای اکسیداسیون وارد گسیفایر شده و در آن جا اکسیداسیون جزئی به وقوع می پیوندد تا گاز مورد نظر که شامل هیدروژن، کربن مونو اکسید، کربن دی اکسید و برخی هیدروکربن های سنگین تر است تولید شود. پس از تولید شدن این گاز (اگر نیتروژن موجود باشد باید جداسازی صورت گیرد)، می توان باقی مراحل را همانند آنچه که در بخش قبلی به تفصیل شرح داده شد انجام داد و متانول را تولید کرد.

همان گونه که پیشتر گفته شد فرآیند تولید متانول بسیار گرمازاست و بیشترین درصد تبدیل را در دمای پایین و فشار بالا می توان به دست آورد. یکی از موارد مهم در تولید این ماده خارج کردن گرمای تولید شده در طی واکنش و پایین نگه داشتن دمای راکتور است.راکتورهای متفاوتی برای فرآیند تولید متانول از گاز سنتز طراحی شده اند:

  • راکتور خنک کن (Quench reactor)
  • راکتورهای سری آدیاباتیک
  • راکتورهای آب جوش (BWR)
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>