اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفت

نوع با کیفیتی از نفت خام است که از سنگ های حاوی این ماده که به سنگ شیل معروف می باشند استخراج می گردد. برای استخراج باید ابتدا سنگ های شیل را شکسته و سپس نفت را از آن استخراج کرد. شرکت های تولیدکننده با شکستن لایه های سنگ حاوی این ماده، اویل شیل (shale oil) را استخراج می نمایند. در بعضی موارد از تبدیل کروژن حاصله در سنگ ها نیز می توان این ماده را به دست آورد.

نفت شیل یک از اولین منابع نفت معدنی بود که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفت. از این نفت در قرن هفدهم در ایتالیا برای روشنایی چراغ ها بهره می بردند. در سال 1694 در بریتانیا سه نفر توانستند روشی را برای استخراج مقادیر زیاد نفت و قیر از سنگ نفت ارائه کنند و آن را به ثبت برسانند.

کشف نفت در خاور میانه در اوایل قرن نوزدهم میلادی، باعث توقف تولید نفت به این شکل تا اوایل قرن بیست و یکم شد. با پیشرفت تکنولوژیهایی مانند حفر افقی و تزریق پر فشار سیال و همچنین افزایش مشکلاتی که در زمینه استخراج نف خام از چاه های معمولی وجود دارد، نفت شیل دوباره به عنوان یک منبع با ارزش انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از موارد موفق در این زمینه استخراج گاز شیل در تگزاس آمریکا در 1980 اتفاق افتاد، جایی که جورج میچل (George Mitchell) توانست با ترکیب حفر افقی و تزریق پر فشار سیال، گاز طبیعی را به صورت امن و اقتصادی استخراج کند.این کشف باعث به وجود آمدن تغییراتی در بازار و تولید انرژی گذاشت به گونه ای که کشوری مانند آمریکا را به صدر تولید کنندگان نفت در جهان کرده است.

نفت شیل (Shale oil) آمریکا و کانادا از معروفترین منابع این ماده هستند. این معادن مدت زمان زیادی است که کشف شده اند اما به دلیل هزینه بالای استخراج، قابل استفاده نبوده اند. در سال های اخیر و با افزایش قیمت اویل خام در بازار های جهانی، استخراج نفت شل توجیه اقتصادی پیدا کرده است. بر اساس پیش بینی ها در چند سال آینده کشور آمریکا تولیدات خود را تا حدود 10 میلیون بشکه در روز رسانده و به مدت چندین سال به بزرگ ترین تولید کننده نفت خام جهان تبدیل خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>