اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اثرات زیست شناختی و زیست محیطی در امواج رادیویی:
امواج رادیویی به واسطه فرکانس کمی که دارند، انرژی فوتون وابسته به آن ها کم است. در نتیجه امواج مذکور، تابش هایی غیر یونیزه کننده هستند.

امواج-رادیویی13

به عبارت دیگر، امواج رادیویی انرژی کافی جهت جدا کردن الکترون از اتم ها یا مولکول ها یا شکستن پیوند های شیمیایی را ندارند. در نتیجه، قرار گرفتن در مقابل این امواج آسیبی به ساختار های DNA وارد نمی کند.

انرژی امواج

شکل (26): انرژی فوتون وابسته به امواج الکترومغناطیسی

اصلی ترین تأثیر جذب امواج رادیویی توسط مواد، گرم شدن آن ها است. در واقع مولفه میدان الکتریکی امواج مذکور، سبب ارتعاش یا نوسان مولکول های قطبی (مخصوصاً آب) شده که در نتیجه آن دما افزایش پیدا می کند. اجاق های میکروویو از همین نکته جهت گرم کردن غذا استفاده می کنند.

امواج رادیویی بر خلاف امواج مادون قرمز که عمدتاً جذب سطح مواد می شوند، می توانند تا عمق بیشتری نفوذ کرده و انرژی خود را به بافت یا ساختار های داخلی مواد بدهند.

اجاق های برقی مخصوص گریل کردن حاوی المنتی است که با عبور جریان بسیار داغ شده و امواج مادون قرمز که عمدتاً جذب سطح ماده می شوند را ساطع می کند.

در حالی که اجاق های میکروویو، با تابش امواج میکروویو (رادیویی فرکانس بالا) تا عمق بیشتری نسبت به امواج مادون قرمز به مواد نفوذ می کنند.

عمق نفوذ امواج رادیویی با افزایش فرکانس، کاهش پیدا می کند. پارامتر عمق نفوذ که در علوم مهندسی کاربرد فراوانی دارد، برای تمامی ناحیه طیف الکترومغناطیسی مطرح بوده و به طور کلی تابعی از فرکانس، نفوذپذیری الکتریکی (Permittivity) و تراوایی مغناطیسی (Permeability) است.

امواج رادیویی نزدیک به 100 سال است که در علم پزشکی در حیطه گرمادرمانی کاربرد دارد. به وسیله این امواج می توان باعث گرم شدن خون و در نتیجه جریان یافتن بهتر آن شد.

همچنین جهت ایجاد دماهای بالاتر جهت هایپرترمی (Hyperthermia) و از بین بردن سلول های سرطانی از آن ها استفاده می کنند.

نگاه کردن به چشمه امواج رادیویی با توان بالا در فاصله ای خیلی نزدیک، باعث گرم شدن عدسی چشم شده که خود منجر به آسیب و وقوع آب مروارید می شود.

همچنین شواهد قابل قبولی از مرکز بین المللی تحقیقات در حوزه سرطان (International Agency for Research on Cancer) منتشر شده است که استفاده طولانی مدت از موبایل و امواج با فرکانس های مشابه ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>