اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی ولتاژ فلای بک:
ولتاژ فلای بک یا فلای بک القایی یک ضربه ولتاژ است که وقتی منبع تغذیه به صورت ناگهانی قطع شود ایجاد می شود.

مدارهای_DC2

دلیل ایجاد این ضربه ولتاژ این واقعیت است که یک تغییر ناگهانی لحظه ای در جریان گذرنده از سلف رخ می دهد. ثابت زمانی سلف سرعتی را تعیین می کند که جریان می تواند در یک سلف تغییر کند. این مورد شبیه ثابت زمانی یک خازن است که نرخ تغییر ولتاژ را نشان می دهد.

ثابت زمانی یک سلفT=L/R است که در آن، Lاندوکتانس برحسب هانری و R مقاومت سری برحسب اهم است. مشابه یک خازن، تقریباً پنج ثابت زمانی طول می کشد تا جریان یک سلف به مقداری نزیک به صفر برسد.

نمودار کاهش جریان

فرض کنید در مدار بالا اندازه سلف 10 میلی هانری و مقاومت سری 10 اهم است. بنابراین، وقتی کلید بسته می شود، حداکثر جریان از سلف عبور خواهد کرد.

حداکثر جریان گذرنده از سلف

اکنون، می خواهیم ببینیم که اگر کلید به طور ناگهانی باز شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

باز شدن مدار

ابتدا ثابت زمانی را محاسبه می کنیم. با استفاده از فرمول ثابت زمانی و جایگذاری مقادیر مفروض بالا در آن، مقدار ثابت زمانی 1 ثانیه به دست می آید.

بنابراین، از لحظه باز شدن کلید تقریباً 5 ثانیه طول می کشد که جریان گذرنده از سلف متوقف شود. این بدین معنی است که جریان عبوری از مدار، حتی بعد از باز شدن کلید برقرار است (فرض می کنیم باز شدن کلید چند میلی ثانیه طول بکشد). اما چگونه ممکن است چنین چیزی رخ دهد؟

پاسخ این پرسش از دیدگاه سلف قابل ارائه است. فاصله اتصالات کلید که اساساً هوا است، از دیدگاه سلف به عنوان یک مقاومت بسیار بزرگ در نظر گرفته می شود که در حدود چند مگااهم است.

مفهوم این گفته آن است که از دید سلف، یک مقاومت در فاصله هوایی وجود دارد و مدار هنوز بسته است.

اکنون که مدار بسته است، سلف تلاش خواهد کرد جریان خود را به صفر برساند و برای این کار، ولتاژ دو سر مقاومت فاصله هوایی را با معکوس کردن پلاریته با استفاده از انرژی ذخیره شده به فرم میدان مغناطیسی کاهش می دهد.

جریان فلای‌بک

سلف تلاش می کند جریانش طبق منحنی کاهش گذر جریان باشد. طبق قانون اهم (V=I×R)، این مسئله مشکل زا خواهد بود. حتی برای مقادیر کوچک، وقتی جریان را در مقاومت بسیار بزرگ فاصله هوایی (چند صد اهم) ضرب کنیم، منجر به یک ولتاژ بسیار بزرگ در مقاومت فاصله هوایی خواهد شد.

این ولتاژ بزرگ همان خاستگاه ولتاژ فلای بک یا ولتاژ ضربه ای است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>