اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واحد شبکه نوری (Optical Network Unit: ONU):
در دو سناریو FTTN و FTTC تا نزدیکی محل کاربران، اطلاعات توسط فیبر های نوری به دستگاهی موسوم به ONU وارد می شود.

FTTX10

به طور مثال تا نزدیکی یا ابتدای یک شهرک مسکونی، اطلاعات توسط فیبر های نوری منتقل شده و از آن نقطه که دستگاه ONU در آن قرار دارد، تا محل اقامت کاربران، از زوج سیم های مسی در قالب خطوط (DSL) استفاده می شود.

در این نوع ارتباط، در سمت کاربر دستگاه های ONT وجود نداشته و کاربران باید از مودم های DSL استفاده کنند. نمونه ای از یک دستگاه ONU در شکل زیر نشان داده شده است.

ONU

شکل (22): دستگاه ONU مستقر شده در کابینتی در نزدیکی یک شهرک. اطلاعات از طریق فیبر های نوری به ONU وارد شده و از ONU از طریق کابل های مسی (سفید رنگ قطور در شکل) به سمت کاربران ارسال می شود.

به عبارت دیگر، در سناریو های FTTN و FTTC تنها ارتباط بین OLT و ONU از نوع فیبر نوری بوده و ارتباط بین ONU و کاربران از نوع کابل های مسی است. به جهت استفاده از کابل های مسی، واضح است که پهنای باند و نرخ انتقال داده کمتری نسبت به شبکه های FTTH شاهد هستیم.

تفاوت FTTN و FTTC نیز در مقدار فاصله دستگاه ONU تا کاربران است (شکل 11). هر چه فاصله ONU تا کاربران نهایی کمتر باشد، کیفیت خدمات بهتر است.

سرویس های جدید VDSL شرکت مخابرات که پهنای باند و سرعت بیشتری نسبت به نسل های قدیمی تر ADSL دارند، از این نوع ارتباط هستند. در شکل زیر نمونه ای از یک مودم VDSL آورده شده است.

VDSL

شکل (23): نمایی از یک مودم VDSL، این مودم شبیه به مودم های آشنای ADSL است.

در جدول زیر مقایسه ای ساده بین تکنولوژی های مختلف DSL آورده شده است. همان طور که مشاهده می کنید پهنای باند VDSL2 نیز در مقابل شبکه های FTTH حرفی برای گفتن ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>