اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنسور فشار، ترانسدیوسر یا ترانسمیتر؟
ذکر این نکته بسیار مهم است که سنسور فشار یک واژه عمومی برای توصیف تجهیزات اندازه گیری فشار است.

الکترونیک10

اما بسته به طراحی مدار الکتریکی متناظر، ممکن است این عنصر سنسور یا ترانسدیوسر یا ترانسمیتر باشد.

المان اندازه گیری که وظیفه شناسایی و اندازه گیری تأثیرات فشار وارده را بر عهده دارد، خروجی را تولید می کند که نمی تواند مستقیما در یک مدار الکتریکی (مانند یک سیستم مبتنی بر میکروکنترلر) مورد استفاده قرار گیرد.

پاسخ فیزیکی باید به یک سیگنال الکتریکی تبدیل شود و سپس یک مدار کاندیشنر یا حالت دهنده سیگنال (Signal Conditioner) مورد نیاز است تا سیگنالی مناسب و قابل استفاده به دست آید.

سنسور فشار:
ولتاژ خروجی یک سنسور فشار متناسب با فشاری است که به آن وارد می شود. اصطلاح سنسور معمولا به المان فیزیکی که فشار را تشخیص می دهد، اشاره می کند.

سنسورهای فشار نصب شده بر روی برد به صورت پکیجی (Packaged) موجود هستند، اما نیاز است مهندس طراح کالیبراسیون، جبران ساز دمایی و تقویت کننده مناسب را به صورت جداگانه در نظر بگیرد.

گاهی پیش می آید که واژه سنسور به اشتباه به جای ترانسمیتر و ترانسدیوسر نیز به کار برده می شود.

سنسور فشار

ترانسدیوسر فشار:
ترانسدیوسرهای فشار مانند سنسورهای فشار، ولتاژ خروجی را تولید می کنند که متناسب با تغییر فشار است.

ترانسدیوسر در واقع یک المان اندازه گیری است که با یک مدار کاندیشنر، برای جبران سازی نوسانات دمایی و احتمالا یک تقویت کننده، برای انتقال سیگنال به بیرون از منبع ترکیب می شود.

توجه کنید که در بسیاری از کاربردها استفاده از یک ترانسدیوسر فشارِ دارای جبران ساز دمایی، مزیت های بسیاری نسبت به پیاده سازی جبران ساز دمایی سفارشی بر روی یک المان اندازه گیری فشار دارد؛ زیرا ممکن است تست های مورد نیاز بسیار پیچیده و دشوار باشند.

ترانسدیوسر فشار

ترانسمیتر فشار:
ترانسمیتر فشار بسیار شبیه به ترانسدیوسر فشار است، با این تفاوت که به جای سیگنال ولتاژ، سیگنال جریانی از طریق یک بار با امپدانس پایین تولید می کند. به طور معمول، اندازه جریان خروجی در محدوده 4 تا 20 میلی آمپر قرار دارد که یک مقدار استاندار صنعتی است.

اما توجه کنید که در کاربردهای متحرک، ترانسمیتر می تواند منجر به کاهش شارژ باتری شود، خصوصا زمانی که به طور مداوم در انتهای گستره (Range) فشار خود مورد استفاده قرار گیرد.

اختصاص سنسورهای فشار مطلق در موقعیت هایی که استفاده از آن ها لزومی ندارد، یک مشکل بسیار رایج است؛ زیرا اکثر تجهیزات صنعتی می توانند از سنسورهای فشار گیج استفاده کنند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از انتخاب نوع سنسور فشار از الزامات تجهیزات به خوبی مطلع باشیم تا یک انتخاب موثر، دقیق و مقرون به صرفه انجام دهیم.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>