اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی اتیلن

ظرفیت جهانی تولید پلی اتیلن ترفتالات، 3/30 میلیون تن در سال 2017 بود. در بین تمام کشورهای جهان چین بالاترین میزان تولید را داشته که معادل 8/30 درصد از کل تولید جهانی این محصول است. منطقه آسیا به استثنای چین 21 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص می دهد.

منطقه آمریکای شمالی 9/16 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص داده است که از میان کشورهای این منطقه، ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان تولید را دارد. کارخانه های جدید تولید PET، MG Chemical of Corpus Christi و Texas US هستند که ظرفیت تولید سالیانه آن ها حدود 1/1 میلیون تن می باشد. ظرفیت تولید منطقه اروپا حدود 7/14 درصد، آمریکای جنوبی 1/4 درصد و آفریقا 3/2 است.

شرکت های محدودی هستند که در زمینه تولید پت فعالیت دارند. در شکل زیر پنج شرکت بزرگ که بیشترین ظرفیت تولید را دارند آورده شده است. همانطور که مشاهده می کنید شرکت Indorama Ventures با ظرفیت تولید سالانه 2/4 میلیون تن در سال 2017 بیشترین میزان تولید را دارد.

چین نه تنها بزرگ ترین تولید کننده این ماده است بلکه بزرگ ترین مصرف کننده آن نیز می باشد. بازار مصرف رزین پلی اتیلن ترفتالات توسط بطری نوشیدنی ها، فیلم ها و ورق ها کنترل می شود. بطری های آب بیشترین میزان مصرف این محصول با حدود 3/26 درصد را شامل می شوند و رتبه دوم مربوط به بطری نوشابه های گازدار با میزان 1/26 درصد می باشد. سایر بخش های عمده ای که از این محصول استفاده می کنند شامل فیلم و صحفه (8/13 درصد)، غذا (1/9 درصد) و موارد غیر غذایی (1/6 درصد) می باشد.

مزایا

بسیاری از صنایع مختلف به دلیل مزایای زیادی که این محصول دارد می توانند از آن استفاده کنند. هنگامی که صحبت از ذخیره سازی، حمل و نقل، آلودگی و طول عمر می شود پت معمولا انتخاب روشنی است.کریستال هایی با شکل ظاهری شفاف: بطری های پلی اتیلن ترفتالات به همان اندازه بطری های شیشه ای شفاف هستند.

  • بی خطر است: بطری های PET عملا غیر قابل تخریب هستند و همین عامل آن ها را به گزینه ای مناسب برای ذخیره سازی و حمل و نقل تبدیل کرده است.
  • نفوذناپذیری بالا: محصولات آن در مقابل آّب، دی اکسید کربن و اکسیژن نفوذناپذیر هستند. این خصوصیات به حفاظت و حفظ تمامیت هر محصول کمک می کند.
  • سبک وزن بودن: بطری های پت بسیار سبک وزن هستند در حقیقت، در مقایسه با شیشه می توان با PET حدود 30 درصد در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کرد.
  • انعطاف پذیری عالی: پلی اتیلن ترفتالات برای ساخت ظروف در همه اشکال، اندازه، رنگ و طرح مناسب می باشد.
  • قابل بازیافت: درنهایت 100 درصد پلیمر استفاده شده قابل بازیافت است. در واقع این محصول پرکاربردترین پلاستیک قابل بازیافت جهان است. بر اساس گذارش سازمان NAPCOR در سال 2013 حدود 5764 میلیون پند بطری و پلاستیک پت به منظور بازیافت موجود بوده است. تقریبا 85 درصد این بطری ها برای نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده می شود که معادل 4899 میلیون پند است.
  • عایق الکتریکی عالی است
  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر الکل ها، هیدروکربن های آلیفاتیک، نفت، گریس و اسید رقیق دارد.مقاومتشیمیایی در حد متوسط در برابر بازهای رقیق، آروماتیک و هیدروکربن های هالوژنه شده دارد.

معایب

برای تخریب این پلیمر در محل های دفن زباله زمان زیادی لازم است. لذا عدم بازیافت آن باعث تخریب ظاهر محیط زیست و از بین رفتن فضای سبز و زیستگاه ها می شود.این محصول از نفت خام به دست می آید که جزء منابع تجدید ناپذیر است.تولید و احتراق این ماده گاز دی اکسید کربن تولید می کند. که این گاز گلخانه ای باعث گرم شدن زمین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>