اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر می گوید: صادرات مهم ترین و شاید تنها راه موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور است و استان بوشهر با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد، دارای پتانسیل های بالایی جهت رونق بخشی به صادرات ایران و نیز استان است.

خورشید گزدرازی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر در دیدار با رایزنان بازرگانی ایران در ویتنام و بنگلادش با اشاره به چالش های تجارت در ایران با توجه به تحریم ها گفت: مهم ترین این چالش ها عدم امکان انتقال ارز از طریق سیستم بانکی است که عملاً همه چیز را قفل کرده است.

خورشید گزدرازی افزود: در جریان این مشکلات، اعتراض ما نسبت به عدم مشارکت بخش خصوصی در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری است، درحالی که بار آن بر دوش ماس و تصمیم گیری ها مستقیماً فعالیت این بخش را تحت تأثیر قرار می دهد.

گزدرازی در تحلیل جایگاه صادرات استان، افزود: توسعه صادرات مهم ترین و شاید تنها راه موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور است و استان بوشهر با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد، دارای پتانسیل های بالایی جهت رونق بخشی به صادرات ایران و نیز استان است.

او افزود: تنوع محصولات کشاورزی و کشت های خارج از فصل، موقعیت اقلیمی ویژه جهت کشت محصولات کشاورزی، پرورش آبزیان به خصوص میگو و نیز نخیلات ازجمله مهم ترین مزیت های نسبی استان بوشهر است.

گزدرازی یادآور شد: بازارهای مهم صادراتی خرمای استان بوشهر، هندوستان، پاکستان، روسیه، اوکراین و ترکیه است که با 30 هزار تن صادرات رتبه دوم کشور را داراست. همچنین بازارهای صادراتی میگوی استان، چین، ویتنام، تایلند، اسپانیا و قطر با 40 هزار تن رتبه نخست کشور را داراست که 20 هزار تن این مقدار پرورشی و مابقی دریایی است.

رئیس اتاق بوشهر ادامه داد: بازارهای صادراتی مواد معدنی استان نیز قطر، کویت و هندوستان است که با توجه به موقعیت جغرافیایی می توان بوشهر را مهم ترین استان برای صادراتی ازاین دست برای جنوب خلیج فارس دانست.

منبع:پایگاه خبری اتاق ایران

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>