اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفتا

این عملیات یکی از مراحل مهم جهت حذف سم های کاتالیست است. در این عملیات ناخالصی هایی مانند گوگرد، نیتروژن، هالوژن ها، اکسیژن، آب، اولفین ها، دی اولفین ها، آرسنیک و سایر فلزات موجود جهت افزایش عمر مفید کاتالیست حذف می شوند.

گوگرد: مرکاپتان ها، دی سولفید ها و تیوفن ها باعث مسموم شدن کاتالیزور پلاتین می شوند. در برخی مواد مقدار گوگرد موجود در خوراک500 ppm است. ماکزیمم مقدار مجاز برای گوگرد 0.5 ppm و یا پایین تر بوده و این مقدار برای آب کمتر از 4 ppm است.

خوراک به یک راکتور بستر ثابت حاوی نیکل مولیبدن وارد شده و واکنش ها در آن اتفاق می افتند که منجر به حذف ترکیبات گوگردی می شود. کاتالیست نیز به صورت پیوسته بازیابی می شود و آب و مایع تولید شده در راکتور جهت حذف آب و هیدروکربن های سبک به یک استریپر وارد می شوند.

ریفرمینگ

نیمه احیا: در این مدل راکتور بچ مورد استفاده قرار می گیرد و عمر کاتالیست ها 1 سال و یا بیشتر است. پس از آنکه کاتالیست ها کارایی خود را از دست دادند، خارج شده و احیا می شوند و دوباره به فرآیند بازگردانده می شوند.

چرخشی: در این روش راکتورهایی خارج از خط (off line) وجود دارند که با استفاده از شیرهایی مخصوص جریان به داخل آنها انتقال یافته و فرآیند احیای کاتالیست نیز همزمان انجام می شود.

پیوسته: در این روش کاتالیست در حین واکنش احیا می شود. به این صورت که هر باز میزان کمی از کاتالیست خارج شده و به احیا کننده فرستاده می شود و سپس به راکتور بازگردانده می شود.واکنش های موجود در فرآیند ریفرمینگ کاتالیستی نفتا به دو دسته مطلوب و نامطلوب تقسیم می شوند که عبارتند از:

مطلوب:

  • دی هیدروژناسیون نفتن ها به آروماتیک ها
  • ایمریزاسیون پارافین ها و نفتن ها
  • دی هیدروسیکلاسیون پارفین ها به آروماتیک ها

نامطلوب:

  • هیدروکراکینگ پارافین ها به مولکول هایی با جرم پایین تر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>