اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرمالین

بیشترین مقداری از این ماده که ممکن است در هوا موجود باشد در فضاهای بسته و به خصوص در هنگام کار با مواد ساختمانی و چوبی باشد. یک پژوهش گزارش کرده است که حدود 0.1 تا 3.68 ppm از این ماده در فضای خانه و فضاهای بسته موجود است. در خانه های تازه ساز یا متحرک مقدار بیشتری از این ماده وجود دارد. در هوای آزاد در مناطق شهری در آمریکا میزان 11 تا 20 ppb از این ماده وجود دارد.سیگار کشیدن نیز یکی از منابع انتشار فرمالین می باشد.

عوارض این ماده چیست؟ آیا این ماده سرطانزاست؟

تحقیقات نشان می دهد که اگر مقدار این ماده بیش از 0.1 ppm شود، امکان سوزش گلو، بینی و چشم ها، سرفه، حالت تهوع و… در برخی افراد وجود دارد. مطالعات نشان داده است که بعضی افراد نسبت به این ماده بسیار حساس هستند در حالی که ممکن است برخی دیگر واکنش چندانی به آن نشان ندهند. با اینکه اثرات کوتاه مدت مجاورت با این ترکیب اثبات شده است اما همچنان بر روی اثرات بلند مدتی که این ماده می تواند بر سلامت داشته باشد تحقیقات وسیعی انجام می شود.

در سال 1980، مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که قرار گرفتن در معرض فرمالدئید می تواند باعث ایجاد سرطان بینی در موش ها شود.در سال 1987، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) فرمالدئید را برای افرادی که به طور مکرر و یا با مقادیر بالایی از این ماده سر و کار دارند جز مواد سرطانزا طبقه بندی نمود. امروزه نیز این ترکیب توسط سازمان های گوناگون سرطانزا شناخته شده است و کارکردن با آن نیازمند رعایت نکات ایمنی خاصی دارد.

OSHA در گذشته مقدار مجاز کار با این ماده را 3 ppm در طی 8 ساعت کاری در روز اعلام نمود. اما امروزه مقدار فرمالین در طی 8 ساعت کاری برای کارگران 0.78 ppm اعلام گردیده است.

سازمان حفاظت از محیط زیست استفاده از تخته های تحت فشار را برای مصارف خانگی مناسب دانست زیرا این مواد حاوی رزین فنل هستند، نه رزین اوره و فرمالدئید کمتری از خود ساطع می کنند و برای تولید محصولاتی مانند مبلمان مناسب می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>