اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

هر ساله انسان حدود 400 میلیون تن زباله های پلاستیکی خود را به محیط زیست وارد می نماید. صد ها سال طول می کشد تا به طور کامل این مواد از بین بروند. هر دو ذرات نانو و میکرو پلاستیک ها از بقایای تبدیل پلاستیک های بزرگ تر به کوچک تر تشکیل می شوند.میکروپلاستیک ها به طور کلی به دو دسته ی اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شوند.

اولیه

نوع اولیه ی این مواد را می توان در محصولاتی مانند لوازم مراقبت شخصی، گلوله های پلاستیکی مورد استفاده در صنعت، الیاف پلاستیکی مورد استفاده در لباس ها (مانند نایلون) مشاهده نمود. دسته ی اولیه ی این مواد به طور مستقیم از طریق راه های گوناگونی وارد محیط زیست می شود. به عنوان مثال میکروپلاستیک های موجود در محصولات مراقبت شخصی در اثر شست و شو و از طریق کانال های آب و فاضلاب وارد محیط زیست می گردد.

همچنین با ایجاد خراش و یا سایش در هنگام شست و شو ی لباس هایی با الیاف مصنوعی شاهد آزاد سازی میکروپلاستیک ها خواهیم بود. همچنین این ترکیبات قطعات کوچکی در پلاستیک های پلی اتیلنی می باشند که به عنوان اکسفولیانت در مواد آرایشی و بهداشتی، خمیردندان ها، الیاف مصنوعی و رزین ها نیز موجود می باشند.

ثانویه

نوع ثانویه ی این مواد از تجزیه ی پلاستیک های بزرگ تر به کوچک تر به وجود می آیند. این رویداد معمولا زمانی رخ می دهد که پلاستیک های بزرگ تر تحت شرایطی مانند هوا، اشعه ی ماوابنفش خورشید، سایش باد و… قرار بگیرندبه طور کلی از جمله عمده ترین منابع تولیدی این مواد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بقایای صنعت کشاورزی
  • پرورش آبزیان
  • صنعت ماهیگیری و کشتی رانی
  • مدیریت زباله ها
  • پساب های شهری
  • و…
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>