اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

پلاستیک ها تجزیه پذیر نیستند و به همان صورت میکروپلاستیک های اولیه و ثانویه انباشت و باقی می مانند. تا جایی که آلودگی این مواد در اقیانوس ها سالانه 4 الی 16 میلیون تن تخمین زده شده است. همچنین این مواد منبع آلودگی هوا نیز هستند و در ذرات گرد و غبار و معلق موجود در هوا وجود دارند. علاوه بر خطراتی که این مواد می توانند به محیط زیست و زندگی آبزیان وارد کنند، شاهد به خطر افتادن سلامت انسان نیز خواهیم بود.

ترکیبات فوق می توانند سبب جذب و آزاد سازی مواد خطرناک شیمیایی شوند. اجزای پلاستیک ها و یا مواد شیمیایی جذب شده توسط آن ها می تواند در طول سال ها تشکیل شود و در محیط باقی بماند. با وارد شدن این مواد به تغذیه ی آبزیان نگرانی ها برای ورود این میکروپلاستیک ها به غذای انسان در اثر مصرف غذا های دریایی وجود دارد. با این وجود تحقیقات کمی بر روی اثرات این ماده بر روی سلامتی انسان وجود دارد.

مواد شیمیایی خطرناک موجود در این مواد

همانطور که پیش از این نیز گفته شد فتالات ها یکی از مواد اساسی موجود در تولید پلاستیک های انعطاف پذیر می باشند این ماده می تواند موجب رشد سلول های سرطانی شود. با این وجود این مطالعات تنها در قالب آزمایشگاهی ثابت شده است و مستقیما نمی توان ارتباط آن را با سلول های انسانی تایید نمود.

آزمایشات بر روی موش ها نیز ثابت کرده است که این مواد می توانند در کبد، کلیه و روده ها انباشته شوند و سطح مولکول های استرس اکسیداتیو در کبد را بیشتر نمایند. همچنین افزایش بیش از حد این ماده در این موجودات آسیب های مغزی جدی ای را در پی دارد. این طور به نظر می رسد که این ترکیب از درون روده و با کمک خون می تواند به سایر ارگان های دیگر نیز منتقل شود.

بیس فنول نوع آ نیز یکی دیگر از موادی است که در سال های اخیر مورد توجه ی فراوان قرار گرفته است. این ماده که یکی از مواد تشکیل دهنده ی پلاستیک ها می باشد می تواند سبب ایجاد سرطان خون شود.بیس فنل آ در اغلب بسته بندی های پلاستیکی یا ظروف ذخیره سازی مواد غذایی یافت می شود. اما می تواند مواد غذایی را نیز به خود آلوده سازد.بعضی شواهد نشان می دهد که بیش فنول نوع آ می تواند هورمون های تولید مثل را به خصوص در زنان تحت تأثیر قرار دهد.

چگونه از ورود این مواد به غذاهای مورد استفاده خودداری نماییم؟

این مواد در بسیاری از منابع غذایی یافت می شوند اما بیشترین غلظت وجود این مواد به نظر می رسد در ماهی ها و یا صدف حلزونی باشد. با اینکه هنوز تأثیرات این مواد بر سلامتی انسان به طور واضح مشخص نیست لازم است غذاهایی که مصرف می کنید از کیفیت بالا و از منابع شناخته شده ای تامین گردند.
علاوه بر این همانطور که پیش از این نیز گفته شد میکروپلاستیک ها در بسته بندی مواد غذایی نیز وجود دارند و ممکن است به درون غذا نیز سرایت کنند. در نتیجه استفاده ی کمتر از ظروف پلاستیکی و بسته بندی هایی از این جنس می تواند میزان تولید میکروپلاستیک ها را کمتر سازد و برای محیط زیست نیز مفید واقع شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>