اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلاستیک

بین سال های 1950 تا 2015 چیزی در حدود 6300 میلیون تن ضایعات پلاستیکی تولید شد که در این بین مقدار عمده ای از آن (حدود 4900 میلیون تن) در محیط زیست رها گردید. تحقیقات نشان می دهد این میزان تولید پلاستیک در سال 2050 به 12000 میلیون تن خواهد رسید. با این وجود آلودگی میکروپلاستیک ها عمدتا توسط سیاست گذاران و دولت ها نادیده گرفته می شود.

برای کمک به این معضل سازمان هایی وجود دارند که افراد را به بازیافت پلاستیک ها و استفاده ی مجدد از آن ها تشویق می کنند. با اینکه این مشکل مشکلی دیرینه به حساب می آید اما تا سال 2012 اثرات مخرب این مواد هنوز به خوبی شناخته شده نبود. تا اینکه در سال 2015 رئیس جمهور آمریکا اوباما ممنوعیت استفاده از این مواد را در محصولات آرایشی و خمیردندان ها به امضا رسانید.

کاهش میکروپلاستیک ها

یکی دیگر از استراتژی های موجود برای به حداقل رساندن آلودگی های ناشی از این مواد استفاده از میکروارگانیسم هایی است که می توانند پلیمر های میکروپلاستیک های مصنوعی را تجزیه نمایند. بسیاری از قارچ ها و باکتری ها قادر به تجزیه ی بیولوژیکی و از بین بردن مواد شیمیایی مانند پلی استایرن، پلی استر پلی اورتان و پلی اتیلن می باشند. چنین میکروارگانیسم هایی می توانند به آب های فاضلاب و سایر منابع آلوده ی موجود اضافه گردند تا آلودگی های ناشی میکروارگانیسم ها به حداقل برسد.

چه کسانی در معرض خطرات این مواد قرار دارند؟

  • صنعت پلاستیک سازی و یا محصولات ساخته شده با این مواد
  • تصفیه ی آب و فاصلاب
  • پرورش آبزیان
  • در صورت استفاده از خمیردندان ها و یا کرم های حاوی میکروپلاستیک و رفتن به آب های آلوده و اقیانوس های حاوی این مواد

چه آلاینده هایی بیشترین نگرانی ها را دارند؟

  • همانطور که گفته شد این مواد می توانندمواد شیمیایی را جذب نمایند از جمله مهم ترین این مواد خطرناک می توان به موارد زیر اشاره نمود
  • الاینده های پایدار آلی POPs
  • دی فنیل پلی برومات ها PBDEs
  • دیفنیل های پلی کربنات PCBs
  • هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای PAHs

تحقیقات آزمایشگاهی

در بریتانیا آزمایش هایی به تازگی بر روی 10 دریاچه، رودخانه و مخزن آب انجام پذیرفته است.مطالعات نشان می دهد که بیش از 1000 قطعه ی کوچک از پلاستیک در هر لیتر از آب دریاچه ی تایمز در نزدیکی شهر منچستر وجود دارد که همین امر موجب گشت تا در سال گذشته این منطقه به عنوان آلوده ترین منطقه در دنیا شناخته شود. حتی در مناطق دور افتاده ای از قبیل Falls of Dochart و Loch Lomond در اسکاتلند، 2 الی 3 میکروپلاستیک در هر لیتر از آب های آن دیده شد.

در یک مطالعه ی اخیر از 15 برند متفاوت از نمک دریایی نشان می دهد که به طور میانگین 600 ذره میکروپلاستیک در هر کیلوگرم از نمک های مورد مطالعه وجود داشت. با این حال همچنان بزرگ ترین منبع مورد استفاده ی میکروپلاستیک ها توسط انسان همان غذاهای دریایی به شمار می رود. بسیاری از ماهی ها این مواد را به جای غذا مصرف می نمایند که می تواند منجر به تولید و ذخیره سازی مواد سمی در کبد این موجودات شود.

مطالعات بیشتر نشان می دهد که صدف یکی از منابع غذایی دیگر حاوی این ماده است. مقدار 0.36 تا0.47 ذره ی میکروپلاستیک در هر گرم از این ماده وجود دارد. این امر به این معنا است که مصرف کنندگان صدف می توانند تا 11000 ذره از میکروپلاستیک ها را سالانه وارد بدن خود کن

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>