اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بار هوایییکی از موارد بسیار مهم که گاهی باعث سردرگمی در حمل‌ونقل‌های بین‌المللی می‌شود نحوه محاسبه وزن بارنامه می‌باشد. نکته حائر اهمیت این است که در حمل‌ونقل هوایی دو واحد (وزن حقیقی) به لاتین (Gross Weight) و وزن حجمی به لاتین (Volume weight) مورد سنجش و محاسبه قرار می‌گیرد. وزن حقیقی همان وزنی است که پس از وزن کردن کالا بر روی باسکول گمرک فرودگاه مشخص می‌گردد و وزن حجمی با توجه به ابعاد بیرونی بسته پس از بسته‌بندی طبق فرمول زیر محاسبه می‌گردد:

فرمول وزن حجمی در حمل‌ونقل هوایی
وزن حجمی = حاصلضرب طول و عرض و ارتفاع تقسیم بر عدد 6000

توجه داشته باشید که بزرگ‌ترین طول، بزرگ‌ترین عرض و بزرگ‌ترین ارتفاع بسته بر اساس سانتی‌متر اندازه‌گیری شده و حاصلضرب اعداد فوق بر عدد 6000 تقسیم شود. عدد به دست آمده وزن حجمی کالا می‌باشد.

( برای مثال وزن حجمی بسته با ابعاد طول و عرض و ارتفاع 100 سانتیمتر، مساوی 167 کیلو‌گرم می‌باشد و یا به عبارتی هرمتر مکعب = 167 کیلو‌گرم)

زمان محاسبه هزینه کرایه حمل، ما‌بین وزن حقیقی کل بسته‌ها (وزن کل باسکول) و وزن حجمی تمام بسته‌ها، هر کدام که بیشتر باشد به عنوان وزن بارنامه (Chargeable Weight) مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به یادآوری است که وزن حقیقی کل بسته‌ها نسبت به وزن حجمی کل بسته‌ها مورد مقایسه قرارمی‌گیرد.

نکته مهم دیگر در مورد هزینه کرایه حمل هوایی این است که متناسب با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه حمل هوایی نیز کاهش می‌یابد. در اکثر موارد نرخ‌های هواپیمایی بر اساس وزن‌های زیر 45 کیلو‌گرم، 45 تا 100 کیلو‌گرم، 100 تا 250 کیلو‌گرم، 250 تا 500 کیلو‌گرم و… متفاوت بوده و با افزایش وزن محموله نرخ (واحد) کرایه حمل کاهش می‌یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مژگان عزیزی:
برای برآورد وزن اصلی که قیمت گذاری می شود آیا وزن حجمی و وزن اصلی جمع می شوند یا نه وزن اصلی تاثیری ندارد
پاسخ زینگ:
وزن حجمی جداگانه از طریق فرمول فوق محاسبه می شود و از بین وزن حجمی و وزن اصلی، هر کدام که بیشتر باشد، معیار محاسبه قرار می گیرد.

محمدرضا عابدینی:
علت تقسیم بر 6000 هزار چیست؟
پاسخ زینگ:
با فرض اینکه میانگین چگالی کالاهای ارسالی 6000 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد

محمد جولتئی:
با توجه به وزن حجمی بعضی از شرکتها تقسیم بر۵۰۰۰ میکنند در حالی گه طبق فرمول شما هم باید تقسیم بر ۶۰۰۰ شود سئوال میکنیم هیچ توضیحی نمیدهند در حالی که میانگین با رم از ۲۰ تا۵۰ ک.گرم است هیچ تخفیفی هم نمی‌دهند آیا شما شرایط بهتری دارید؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

عماد پورچی:
متاسفانه بعضی از شرکت های پستی تقسیم بر 5000 میکنند که این موضوع صحیح نیست و صرفا برای کسب درآمد بیشتر است.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>