اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

1. کاهش انتشار 50 درصدی کربن تا سال 2050
بسیاری از افراد در صنعت کشتیرانی بر این باور هستند که اجرای قانون مصوب کاهش 50 درصدی کربن در سال 2050 میلادی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی هدفی دست نیافتنی ست اما اقتصاددان کشتیرانی "مارتین استاپفرد" موافق این باور نیست. وی معتقد است برای نیل به هدف IMO، صنعت کشتیرانی نباید 470 میلیون تن کربن در سال را انتشار دهد. از سوی دیگر، در صورت استمرار رشد تجارت با نرخ‌های کنونی و عدم انجام اقدامات لازم برای انتشار کربن، صنعت کشتیرانی در سطح جهان و تا تاریخ اعلام شده سه میلیارد کربن را منتشر می‌کند. در همین راستا، وی تنها راه نیل به هدف را استفاده از سوخت‌های جدید یا شناور‌هایی با قابلیت انتشار کربن صفر نمی‌داند و معتقد است سوخت‌هایی مانند هیدروژن نقشی تعیین کننده در این میان دارند. افزون بر آن، متمرکز شدن بر رویکردی جدید در صنعت کشتیرانی مانند نوآوری در مدیریت بار و عملیات شناور‌ها نتایج مقبولی خواهد داشت که در عصر دیجیتالی کنونی به راحتی دست یافتنی است.

2.  سرمایه گذاری عربستان در صنعت دریایی
عربستان سعودی همزمان با ایجاد تنوعی گسترده در اقتصاد خود، فرصت‌هایی بی نظیر برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل دریایی و دریانوردی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد به گونه‌ای که دولت این کشور تاکنون 8.8 میلیارد دلار اعتبار به بخش‌های انرژی، صنعت، معدن و لجستیک تخصیص داده است. بدین ترتیب این کشور در دومین کنگره دریانوردی سعودی که در تاریخ 11و12 مارس سال جاری میلادی در ریاض و با همکاری شرکت بحری برگزار می‌شود، از فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری در بخش دریایی رونمایی می کند.

3. ممنوعیت بنادر در استفاده از اسکرابر‌های حلقه باز
کلوب بیمه P&I از تصمیم گیری 10 کشور جهان مبنی بر تصویب قانون منع استفاده از اسکرابر‌های حلقه باز در برخی یا تمامی بنادر خود خبر داد. برخی کشور‌های ساحلی و بنادر به ویژه در چین و مناطق ECA قوانین منطقه‌ای مبنی بر الزامات جدی برای محدود کردن یا توقف تخلیه آب موجود در اسکرابر‌های حلقه باز را تصویب کردند. بدین ترتیب مالکانی که از اسکرابر‌های هیبریدی استفاده می‌کنند می‌توانند ضمن ورود به مناطق ممنوعه یا محدود به اسکرابر حلقه بسته تغییر وضعیت دهند. در غیر اینصورت باید مجهز به سوخت سازگار با محیط برای ورود به مناطق باشند.

4. ادامه فعالیت ائتلاف اقیانوسیه تا سال 2027
اعضای خطوط کانتینری ائتلاف اقیانوسیه مدت زمان همکاری خود را تا سال 2027 میلادی تمدید کردند. اتئلاف اقیانوسیه متشکل از شرکت‌های کشتیرانی CMA CGM فرانسه، کاسکو چین، OOCL هنگ کنگ و اورگرین تایوان در سال 2017 میلادی آغاز به کار کرد و تعهدی پنج ساله برای فعالیت داشت که با موافقت اعضا به 10 سال ارتقا یافت. این ائتلاف مدیریت 330 فروند شناور کانتینری با ظرفیت 3.8 میلیون TEU را برعهده دارد. 

5. LNG سوخت برنده در میان سوخت‌های دریایی
 همزمان با نزدیک شدن به تاریخ مقرر یک ژانویه 2020 میلادی، استفاده از سوخت LNG به عنوان سوخت دریایی مجاز در حال افزایش است.
سازمان بین المللی دریانوردی با 36 عضو اهمیت LNG را در زنجیره ارزش نشان داده است. در مجموع، ناوگان مجهز به سوخت LNG از 118 فروند شناور در سال 2017 میلادی به 143 فروند در سال 2018 رسید.

6. جای پای کاسکو در سنگاپور محکم می‌شود
اپراتور بندری موسوم به کاسکو قراردادی رسمی با بندر سنگاپور به امضا رساند که به موجب آن دو لنگرگاه در ترمینال این کشور آسیایی ساخته شود. لنگرگاه‌های واقع در ترمینال مشترک کاسکو-سنگاپور (CPT) مجهز به امکانات لازم برای جای دادن پنج شناور مگاسایز هستند و می‌توانند ظرفیت مدیریت بار را در سال از سه میلیون TEU به پنج میلیون TEU ارتقا دهند. افزون بر آن، لنگرگاه‌های جدید مجهز به تکنولوژی یارد‌های خودکار هستند و کارایی عملیات را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. 

7. چین، پیشتاز در صنعت کشتی سازی
طی سال‌های اخیر، چین به سرعت از رقبا در صنعت کشتی سازی سبقت گرفت و در خط مقدم ایستاد و در حال حاضر از نظر کمی و کیفی توانسته در ساخت شناور‌ها موفق عمل کند.

8. کشتی سازی دوو شناور VLCC می‌سازد
شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو کره جنوبی به تازگی سفارش ساخت دو فروند شناور VLCC را از کشتیرانی عمان دریافت کرده است.شرکت کشتیرانی OSC عمان قرار است تا سال 2020 میلادی دو فروند شناور VLCC را به ناوگان خود اضافه کند. ارزش این شناور‌ها فاش نشده، اما ابعاد آن‌ها 336 در 60 متر است. سال گذشته دوو موفق به ثبت سفارش ساخت 16 فروند VLCC شد. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ارزش سفارش‌های این شرکت به 550 میلیون دلار برای ساخت 6 فروند VLCC رسیده است که خبر از رشد 10 درصدی در مقایسه با آمار سال گذشته می‌دهد. 

9. چین در صدد اکتساب هامبورگ سود
شرکت دریانوردی چین موسوم به CNCo قصد اکتساب تجارت حمل و نقل فله خشک شرکت هامبورگ سود را دارد چراکه شرکت کشتیرانی آلمانی تمرکز خود را در بخش حمل و نقل کانتینری متمرکز کرده است. بدین ترتیب CNCo ناوگانی متشکل از 45 فروند شناور هندی سایز، سوپراماکس، اولتراماکس، پاناماکس و کامسارماکس را خریداری می‌کند. این اقدام میزان فعالیت ناوگان فله خشک را که در سال 2012 تأسیس شده بود و 100 فروند شناور داشت، ارتقا می‌دهد. 

10. راه اندازی خط جدید از سوی آمریکا
خط کشتیرانی APL آمریکا که در حال حاضر بخشی از شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه به حساب می‌آید، از راه اندازی خط جدید هفتگی چین- مالزی در بخش خدمات رسانی کانتینری خبر داد. خط CMS ارتباط بین بنادر مالزی از جمله Klang، Penang و Pasir Gudang را با بنادر Qingdao، شانگهای، Xiamen، Nansha، Shekou و هنک کنگ برقرار می‌سازد. خط مذکور فعالیت خود را از تاریخ 23 فوریه در بندر Qingdoa آغاز می‌کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>