اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع سیم پیچی موتورهای پله ای:
یک طبقه بندی دیگر موتورهای پله ای بر اساس نوع آرایش سیم پیچ پایه دو فاز آن ها است که به دو دسته موتور پله ای تک قطبی (Unipolar Stepper Motor) و موتور پله ای دوقطبی (Bipolar Stepper Motor) تقسیم می شوند.

الکترونیک41

تفاوت اصلی بین موتورهای پله ای تک قطبی و دوقطبی این است که عملکرد موتور تک قطبی با یک پلاریته است، در حالی که موتور دوقطبی در هر دو ولتاژ مثبت و منفی کار می کند.

یک تفاوت دیگر بین موتورهای پله ای تک قطبی و دوقطبی در این است که در موتورهای پله ای تک قطبی، یک سیم جدا برای هر یک از سیم پیچی ها مورد نیاز است تا جریان از یک سمت به یک انتهای دیگر سیم پیچ منتقل شود.

موتور پله‌ای تک‌قطب

به عبارت دیگر، در موتور پله ای تک قطبی دو سیم پیچی برای هر فاز وجود دارد. دو سیم پیچی هر قطب ممکن است سیم های مشترکی داشته باشند و از میان آن ها انشعاب گرفته شود.

موتور تک قطبی عملکرد ساده ای دارد، زیرا در آن نیازی به معکوس کردن جریان با یک مدار درایور خارجی نیست. شکل زیر، سیم بندی این نوع موتور را نشان می دهد.

موتور پله‌ای تک‌قطبی

به دلیل وجود سیم اضافه در میانه سیم پیچ ها، موتور پله ای تک قطبی نصف مقدار شار مغناطیسی خود را برای شارش جریان کاهش یافته تولید می کند.

بنابراین، موتور پله ای دوقطبی گشتاور بیشتری نسبت به یک موتور پله ای تک قطبی تولید می کند.

موتور پله‌ای دوقطب

در موتورهای پله ای دوقطبی، یک سیم پیچی برای هر فاز وجود دارد. بنابراین، باید جهت جریان را با یک مدار درایور تغییر داد که کار نسبتاً پیچیده ای است.

موتور پله‌ای دوقطبی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>