اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع لامپ زنون در صنایع الکترونیک:
به طور کلی می توان گفت که لامپ های زنون در دو نوع پیوسته (مثل چراغ خودروها) و فلاشی (همانند آنچه در دوربین های عکاسی است) وجود دارند.

الکترونیک53

فلاش زنون:
فلاش های زنون که اغلب در دوربین های عکاسی کاربرد دارند، در یک لحظه (میلی ثانیه تا میکروثانیه) نور درخشان و سفیدی را تابش می کنند. این نور بین 10 تا 100 برابر از نور یک لامپ رشته ای روشن تر است.

فلاش عکاسی

تصویر (9): نمایی از یک فلاش عکاسی

نمونه های قابل حمل این فلش ها به صورت کوچک تر روی دوربین ها سوار می شوند. از آنجایی که تامین ولتاژ ناگهانی برای رخ دادن پدیده قوس در فلاش زنون از عهده باتری دوربین خارج است، این فلاش ها به همراه یک خازن با ولتاژی متناسب با فلاش همراه هستند.

از آنجایی که خازن می تواند یکباره (با سرعت) زیادی تخلیه شود، ولتاژ مورد نیاز برای زدن فلاش را فراهم می کند. اگر دقت کرده باشید، زدن فلاش دوم بلافاصله پس از فلاش اول امکان پذیر نیست و شما باید به مدت زمان شارژ کامل دوباره خازن صبر کنید.

فلاش زنون کوچک

تصویر (10): نمایی از یک فلاش زنون کوچک به همراه خازن های تامین کننده ولتاژ

لامپ زنون (نور پیوسته):
در این گونه از لامپ های زنون، متناسب با فشار گاز درون لامپ و فاصله دو الکترود، از ولتاژ کمتر و ثابتی برای تولید نور استفاده می کنند. در واقع این نوع لامپ زنون مثل لامپ های نئون به صورت مدام نور تابش می کند.

نور تابش شده از این نوع لامپ زنون در مقایسه با نور فلاش زنون، ملایم تر است. لامپ های مورد استفاده فانوس های دریایی یا پروژکتورهای فیلم برداری از این نوع هستند.

لامپ زنون

تصویر (11): نمایی از یک لامپ زنون 1000 واتی که به طور پیوسته نور تابش می کند.

لامپ زنون HID:
لامپ های زنون «تخلیه با شدت بالا» (High Intensity Discharge)، لامپ هایی به نسبت کوچکی هستند که در آن ها قوس الکتریکی بین دو الکترود که در فاصله ای حدود 2 میلی متر از یکدیگر قرار دارند، زده می شود.

این نوع از لامپ زنون که اکثراً اصطلاح HID به تنهایی برای آن ها به کار می رود در سال 1990 توسط شرکت «فیلیپس» اختراع شد. لامپ های مذکور که امروزه در چراغ جلوی خودروها به وفور استفاده می شوند، تا 50٪ نور بیشتری نسبت به لامپ های معمولی ایجاد می کنند.

لامپ زنون HID

تصویر (12): نمایی از لامپ های زنون HID مورد استفاده در چراغ خودروها

البته یکی از اشکالات لامپ های زنون این است که همانند لامپ های فلورسنت، مقداری موج الکترومغناطیسی در طیف فرابنفش تولید می کنند که نیاز است تا فیلترهایی برای جذب این امواج به کار گرفته شود.

لامپ زنون HID همانند لامپ های فلورسنت، نظیر مهتابی برای راه اندازی اولیه نیاز به «بالاست» (Ballast) دارند. بالاست ولتاژ اولیه که مقداری بیشتر از ولتاژ کاری لامپ است را تامین می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>