اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری

با باتری گرانشی، که آینده ذخیره انرژی پاک است، آشنا شوید. باتری های مبتنی بر جاذبه سعی می کنند بر پسر عموهای شیمیایی خود با وینچ ها، وزنه ها و شفت های معدن غلبه کنند. هدف شرکت های ذخیره انرژی استفاده از گرانش برای ایجاد تعادل در نوسانات انرژی تجدیدپذیر است.یکی از مشکلات عمده در مورد انرژی های تجدید پذیر، امکان ذخیره سازی آن است تا بتوان از برق در همه شرایط آب و هوایی استفاده کرد، نه فقط هنگام تابش خورشید یا وزش باد.

باتری ها تا حدودی محل ذخیره انرژی هستند، اما فعلاً گران هستند، منابع زیادی مصرف می کنند، و در حال حاضر نمی توانند انرژی کافی را برای برآوردن بیشتر نیازهای مقیاس بزرگ ذخیره کنند.با این حال، به گفته کالج امپریال لندن، یک باتری ارزان قیمت بالقوه می تواند با بالا بردن و انداختن وزنه های 12000 تنی در محور های عمودی معادن بلااستفاده ایجاد شود.

این، انرژی گرانشی نامیده می شود و استفاده از آن توسطGravitricity، یک شرکت مستقر در ادینبورگ، در حال توسعه است، که امیدوار است از معادن قدیمی برای استفاده بهتر از برق پاک با نصف هزینه باتری های لیتیوم آهن استفاده کند.ذخیره انرژی از طریق راه آهن، مفهومی است که در آن از انرژی تجدید پذیر مازاد، در مواقع نیاز کم به انرژی، برای راندن واگن های سنگین قطارها در سربالایی استفاده می شود. انرژی پتانسیل بعداً با استفاده از ترمزهای احیا کننده هنگام چرخش در سرازیری آزاد شده و به عنوان یک باتری گرانشی عمل می کند.

اما انرژی گرانشی دقیقاً چگونه عمل می کند؟ مانند بسیاری از سیستم های انرژی تجدید پذیر، این سیستم بر اساس عرضه و تقاضا است - از زمان های مازاد انرژی برای آماده سازی برای مواقع مورد نیاز استفاده می شود.در صورت وجود انرژی تجدید پذیر اضافی، از وینچ های برقی برای بلند کردن وزنه ها تا بالای شفت استفاده می شود (وینچ وسیله ای برای حمل یا بلند کردن است که شامل یک طناب، کابل یا زنجیر است که در اطراف یک گردونه دوار افقی پیچیده می شود، و توسط میل لنگ یا با موتور یا منبع تغذیه دیگر چرخانده می شود).

سپس، هنگامی که نیاز به برق اضافی است، وزنه ها صدها متر به طرف پایین شفت های عمودی انداخته می شوند تا توان اضافی تولید شود.این فرایند مشابه پروژه های برق آبی است که در آنها از انرژی پتانسیل آب ذخیره شده در پشت سد استفاده می شود. اگر پروژه قرار بود در مقیاس کامل باشد، در آن 24 وزنه، در مجموع 12000 تُن، به عمق 800 متری انداخته می شد - که انرژی کافی را برای تأمین برق 63000 خانه برای بیش از یک ساعت آزاد می کرد.

کنترل دقیق وینچ ها اجازه می دهد این دوره با تعیین وزنه های مختلف که با نرخ های تدریجی تر می افتند و برق را در یک دوره زمانی طولانی تر آزاد می کنند طولانی شود.یکی از شرکت های سازنده در حال حاضر در حال مذاکره با صاحبان معادن در انگلستان، فنلاند، لهستان، چک و آفریقای جنوبی است، جاهایی که عمق شافت های معادن می تواند بیش از 2000 متر باشد.

بر اساس گزارش کالج امپریال، این پیشنهاد به دلیل قیمت نسبتاً پایین اولیه و طول عمر بالقوه بیش از 25 سال، رقابتی ترین گزینه ذخیره انرژی است.این ایده به طور کامل جایگزین تمام باتری های لیتیوم در شبکه ها نمی شود، اما از آن به عنوان یک گزینه اضافه مؤثر در رشته منابع انرژی جایگزین مورد نیاز برای کاهش انتشار CO2 استقبال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>