اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

ساخت فلزات آمورف که فناوری نوینی در متالوژی است نویدهای زیادی برای تحول در بدنه تمام صنایع دارد صرفاً به خاطر خواص عالی و منحصر به فرد آنها. هر روز ما با ده ها فلز در تعامل هستیم که دنیایی را که در آن زندگی می کنیم را شکل می دهند - از ساخت زیرساخت ها تا اتومبیل هایی که سوار می شویم. در سطح میکروسکوپی، همه این فلزات دارای ساختار اتمی کریستالی هستند. این امر منجر به رفتارهایی می شود که همه ما با آن آشنا هستیم، مانند خم شدن یا خاصیت چکش خواری.

به طور معمول، هنگامی که یک فلز از حالت مایع به حالت جامد، سرد می شود، اتم ها خود را مرتب کرده و به ساختارهای سازمان یافته ای موسوم به دانه ها تبدیل می شوند. در محل تلاقی این دانه ها، مرزی شکل می گیرد.راه تبدیل از مایع به جامد همان طور که آلیاژ سرد می شود را می توان به گونه ای فرموله کرد که حرکت اتم ها به سمت ساختار دانه ای سازمان یافته عقیم بماند. این منجر به یک ساختار اتمی شبیه مایع می شود.

فلزات و آلیاژها قدرت خود را از پیوندهای اتمی درون ماده به دست می آورند. این پیوندها در سراسر مرزهای دانه به دلیل نابه جایی و ناخالصی ها ضعیف می شوند. راه فوق الذکر می تواند به گونه ای باشد که مرزهای دانه وجود نداشته باشد، و بنابراین از نظر اتمی قوی تر از سایر آلیاژها باشد.

فلزات بی شکل از انجماد ناگهانی ذوب های فلزی تشکیل می شوند. اتم ها فرصتی برای تشکیل شبکه بلوری ندارند و به شکل نامنظم (بی شکل) سفت و جامد می شوند. از آن جایی که تبدیل فاز از مایع به جامد در این فرایند سرکوب می شود، هیچ هسته تبلور در حین انجماد ایجاد نمی شود. این نقص ها در ساختار مشبک فلزات معمولی بر خواص مکانیکی و الکترومغناطیسی تأثیر می گذارد و به عنوان مثال منجر به این می شود که مواد تمایل بیشتری به خوردگی داشته باشند، شکننده شوند یا سریع تر ترک بخورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>