اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

ویژگی های منحصر به فرد این مواد، طیف گسترده ای از برنامه ها را فعال می سازد. فلزات آمورف ویژگی های منحصر به فردی از مواد را در خود ترکیب می کنند. این امر آنها را برای طیف وسیعی از کاربردهای نوآورانه با فناوری های پیشرفته در صنایع مختلفی مانند هوافضا، فناوری پزشکی، روباتیک یا تحرک الکترونیکی مقدر کرده است.

صنعت هوافضا

  • مزایای فلزات بی شکل: کاهش وزن و تولید در محدوده تحمل شدید.
  • کاربرد: اتصالات، اجزای نصب و پره های توربین.

پایداری و سختی بالا همراه با صرفه جویی در وزن از الزامات کلیدی برای مصالح مورد استفاده در صنعت هوافضا هستند. مواد آمورف سبک وزن دو برابر قوی تر از آلیاژهای معمولی بر پایه کریستال، و بر پایه تیتانیوم هستند و بنابراین برای اجزای هوافضا ایده آل هستند. ویژگی های خاص مواد فلزات بی شکل همچنین باعث می شود تا طراحی اجزا بهینه شود. در نتیجه، می توان در مقایسه با اجزای معادل تیتانیوم، تا 20 درصد صرفه جویی بیشتری در وزن داشت.

فناوری پزشکی

  • مزایای فلزات بی شکل: مدول ارتجاعی پایین تر و مقاوم تر در برابر خوردگی نسبت به فلزات معمولی و همچنین زیست سازگار و سازگار با MRI
  • کاربرد: چاقوی تیز و مقاوم و ابزارها و ایمپلنت های کم تهاجم

مواد مورد نیاز برای ایمپلنت های پزشکی باید زیست سازگار و مقاوم در برابر خوردگی باشند. فلزات خالص مانند پلاتین، نیوبیوم، تانتالیوم یا تیتانیوم برای این منظور مناسب ترین هستند، اما در حالت خالص اغلب سختی کافی ندارند و در شکل آلیاژها سازگاری زیستی آنها در مرز دانه ها کاهش می یابد.از طرف دیگر، فلزات آمورف دارای یک استحکام بالا (بیش از 2000 مگاپاسکال)، خاصیت ارتجاعی فوق العاده و زیست سازگار هستند. علاوه بر این، مدول E آنها تقریباً 85 GPa، مشابه خواص مکانیکی استخوان انسان، است. بنابراین آنها برای پردازش ایمپلنت های پزشکی بسیار مناسب هستند.

صنعت خودرو

  • مزایای فلزات بی شکل: بسیار قوی، دارای سختی بالا، چگالی کم و الاستیک
  • کاربرد: سیستم های تعلیق و نصب ثابت، چرخ دنده ها و اجزای محرک مقاوم در برابر سایش، قطعات موتورهای الکتریکی، عناصر تزئینی و اجزای سازنده

چرخ دنده، اجزای موتور یا روتور: هرجا که بتوان در مواد صرفه جویی کرد، وزن کاهش می یابد. این به معنی کاهش هزینه سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها و همچنین برد بیشتر است. فلزات آمورف دارای چگالی کمی هستند اما بسیار قوی هستند (با قدرت خستگی 400N/mm²). با استحکام خستگی خمشی 2500 مگاپاسکال، آنها دو برابر فولاد قوی هستند.

ویژگی های خاص این مواد باعث می شود که بتوان طراحی قطعات را تغییر داد و آنها را نازک تر، باریک تریا کوچک تر کرد - بدون این که قطعه ثبات خود را از دست بدهد. این امر نه تنها باعث صرفه جویی در وزن می شود، بلکه برای قطعاتی که تحت بارهای سنگین قرار می گیرند و سریع فرسوده می شوند، مانند سیستم تعلیق و نصب و همچنین شفت ها و قطعات انتقال، مزیت بزرگی محسوب می شود. کیفیت بالای این مواد باعث می شود عناصر تزئینی مقاوم در برابر خط و خش با حس دلپذیری برای فضای داخلی ایجاد شود.

لوازم الکترونیکی مصرفی

  • مزایای فلزات بی شکل: ضد ضربه، ضد خش و مقاوم در برابر سایش
  • کاربرد: محفظه های ضد ضربه و سبک تر برای گوشی های هوشمند و همچنین لولاها و عناصر تعلیق با دوام تر، و پوشش های حفاظتی بیشتر محافظ (محافظ های EMI)

لوازم الکترونیکی مصرفی همچنین نیاز به سطوح با کیفیت بالا و مقاوم در برابر خراش دارند. فلزات آمورف این را تضمین می کنند و همچنین دارای خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین جاذب شوک هستند و می توانند در تلرانس های تنگ (+/- 10 میکرومتر) تولید شوند. از آن جا که این ماده هیچ کششی ندارد، اجزای ساخته شده از فلز بی شکل همچنین می توانند در یک مرحله بعدی با پلاستیک قالب گیری شوند. از آن جا که پردازش فلزات بی شکل شامل تبدیل فاز از مایع به جامد نمی شود، تنها کمترین چروک خوردگی (انقباض) (کمتر از نیم درصد) رخ می دهد.

آلات موسیقی

  • مزایای فلزات بی شکل: استحکام بالا، کشش بالا، ضد حساسیت
  • کاربرد: پل های گیتار، قطعات دهانی برای سازهای بادی

چه پل روی یک ساز زهی باشد و چه قطعه دهانی روی یک ساز بادی: انتقال بهینه صدا برای یک ساز موسیقی تعیین کننده است. فلزات بی شکل با توجه به خاصیت کشسانی خود، ضربه ی تُن را مستقیم تر منتقل می کنند و بیشتر طول می کشند. این به طور کلی منجر به انتقال بهتر صدا می شود.

استحکام بالای فلزات بی شکل همچنین طرح های کاملاً جدیدی را ممکن می سازد. به عنوان مثال، می توان ساختارهای بیونیک (یعنی ساختارهای دارای قسمت های بدنی مصنوعی، به ویژه از نوع الکترومکانیک) را در تولید افزودنی برای بهینه سازی بیشتر صدا و تحقق طرح های فردی ایجاد کرد. علاوه بر این، اجزا نیازی به روکش کروم یا روکش دیگری در مرحله بعدی ندارند، زیرا خودِ ماده، ضد حساسیت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>