اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

در مجموع نتیجه می گیریم که فلزات شیشه ای ممکن است مواد آینده باشند. آنها سخت تر، قوی تر و اساساً فقط بهتر هستند.در فیلم علمی تخیلی معمولی حدود 1950، آن صحنه ای وجود دارد که در آن دانشمندان از بشقاب پرنده تازه فرود آمده برمی گردند و به ارتش برنز می گویند هیچ ابزاری که بشر می شناسد نمی تواند بدنه بشقاب پرنده را بریده، سوزانده، یا خم کند، و در صورت برای این کار زخمی می شویم. اما این نوع فلز، قطعاً ریشه ای زمینی دارد.

به آن شیشه فلزی یا فلز بی شکل گفته می شود و به نظر می رسد چیزی کمتر از یک کلاس کاملاً جدید از مواد نیست که می تواند برای ساختن نسخه های سبک تر و قوی تر از هر چیزی استفاده شود. "همه چیز از یک مخزن آبرامز گرفته تا جت F-16 تا دوچرخه را می توان از این طریق تهیه کرد و چون دو تا سه برابر قدرت آلیاژهای معمولی را دارد، می توانید وزن را نصف کنید. این تکاملی نیست، انقلابی است. این، ماده ی ساختاری آینده است.

قدرت تنها فضیلت آن نیست. همچنین می تواند مانند یک پلاستیک تشکیل شود. بنابراین به جای ساختن ورق فلز و سپس بریدن، ماشینکاری و سوراخکاری، مثلاً برای ساخت گلگیر اتومبیل، که همه آنها قطعه را ضعیف می کند، یک گلگیر فلزی شیشه ای را می توان به صورت یک قطعه تزریق کرد - که این یک پیشرفت است. ویلیام نیکس، استاد علوم مواد از دانشگاه استنفورد، مشاورLiquidmetal Technologies، که در تلاش برای تجاری سازی این فلز است، می گوید: "این ایده که شما می توانید چیزی مانند یک قطعه پلاستیکی با استحکام بسیار بالا قالب ریزی کنید یک پیشرفت کاملاً جدید است."

بهتر از این این که می توان آن را به آسانی تبدیل به فوم کرد. جانسون می گوید: "با اکثر فلزات انجام این کار مشکل است، زیرا حباب ها می خواهند به سطح فلز مذاب بروند." این واقعیت که فلز بی شکل ضخیم است و هنگامی که مذاب است مانند پلاستیک است، اجازه می دهد تا یک صفحه فوم ایجاد شود که 99 درصد آن هوا است اما تقریبا 100 برابر قوی تر از پلی استایرن است. یک ساندویچ ساخته شده از دو ورقه نازک از فلز بی شکل با فوم بی شکل، محکم، سبک، عایق، ضد حریق، ضد خطا، ضد زنگ، میرا کننده صدا و مشکل برای نفوذ توسط بمب ها است. چنین پنل هایی می توانند ساختمان، بدنه کشتی، بدنه هواپیما و بدنه خودرو را تشکیل دهند.

فلزات شیشه ای برشی است ورای هم فلزات و هم پلاستیک ها. اما شیشه فلزی یک مشکل بزرگ دارد - گران است. اولین فرم تجاری تجاری قابل قالب گیری تزریقی حدود 15 دلار در هر پوند هزینه دارد در حالی که آلومینیوم تقریباً 1 دلار در هر پوند و فولاد 25 پوند در هر پوند قیمت دارد. محققان در حال کار بر روی انواع با اجزای ارزان تر هستند. ما می توانیم یک محصول فولادی بی شکل و مقاوم بسازیم. این همه چیز را تغییر می دهد. با این وجود، تغییرات اساسی در مواد اولیه یک شبه اتفاق نمی افتد. حتی اگر شیشه های فلزی فله ارزان شوند، کارخانه های فلزکاری جهان برای جا دادن آنها باید کاملاً بازسازی شوند.

چیزی که واقعاً هیجان انگیز است، پتانسیل فلز ضخیم یا فله ای بی شکل است. تجزیه و تحلیل نوارهای نازک نشان داد که یک تکه سنگین از مواد، به اندازه کافی ضخیم که به شکل های ساختاری در می آید، مانند چیزی است که قبلاً در زمین دیده نشده است. فلزات معمولی به دلیل نقایصی که به عنوان مرز دانه ها و دررفتگی ها شناخته می شوند، دچار فرورفتگی، پارگی و زنگ زدگی می شوند که در آنها بلورها از تراز خارج شده و نقاط ورود اکسیداسیون را فراهم می کنند. فلزات آمورف فاقد بلورهایی هستند که می توانند تحت تأثیر چنین نقایصی قرار گیرند و از این رو، فنری، فوق العاده قوی و ضد خوردگی هستند. اما یک فلز واقعاً ضخیم، فلزی با سطح کمی نسبت به جرم آن، به خنک شدن سریع یا بدون سرما نیاز دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>