اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع ترانسفورماتورهای جریان:
سه نوع اصلی CT وجود دارد: اولیه سیم پیچی شده (Wound)، چنبره ای یا پنجره ای (Toroidal) و تیغه ای (Bar).

جریان2

ترانسفورماتور جریان Wound:
در این نوع ترانسفورماتورهای جریان، سیم پیچی اولیه به صورت سری با هادی حاملِ جریانِ اندازه گیری شده گذرنده از مدار متصل است. اندازه جریان ثانویه به نسبت دورهای ترانسفورماتور بستگی دارد.

ترانسفورماتور جریان Toroidal:
این نوع ترانسفورماتور سیم پیچی اولیه ندارد. در واقع، خطی که جریان شبکه از آن می گذرد از درون سوراخ یا قاب ترانسفورماتور عبور می کند. برخی از ترانسفورماتورهای جریان هسته بریده دارند و بدون اینکه نیازی به قطع مدار باشد، می توان هسته را باز کرده، سیم را از آن عبور داد و دوباره آن را بست.

ترانسفورماتور جریان Bar:
در این نوع ترانسفورماتور در واقع از کابل یا شین مدار اصلی به عنوان سیم پیچی اولیه استفاده می شود که معادل یک دور است. این ترانسفورماتورها از ولتاژ بالای سیستم ایزوله هستند و معمولاً در دستگاهی که جریان از آن می گذرد نصب می شود.

انواع CT

ترانس های جریان می توانند سطح جریان را از هزاران آمپر تا یک خروجی استاندارد 5 یا 1 آمپری در عملکرد عادی کاهش دهند.

بنابراین، تجهیزات ابزار دقیق و کوچک و ادوات کنترلی می توانند در کنار ترانس های جریان مورد استفاده قرار گیرند؛ زیرا ترانس ها از خطوط توان ولتاژ بالا ایزوله هستند.

ترانسفورماتورهای جریان کاربردهای اندازه گیری متنوعی دارند؛ مانند دستگاه های اندازه گیری ضریب توان، وات مترها، وات-ساعت مترها، رله های حفاظتی، یا سیم پیچ های قطع (Trip) در مدار مغناطیسی مدارشکن ها یا کلیدهای مینیاتوری.

ترانسفورماتور جریان

عموماً ترانسفورماتورهای جریان و آمپرمترها با یکدیگر به عنوان یک زوج مکمل مورد استفاده قرار می گیرند. در این موارد، طراحی ترانسفورماتور جریان به گونه ای است که حداکثر جریان ثانویه آن متناظر با کل مقیاس آمپرمتر باشد.

در اغلب ترانسفورماتورهای جریان، یک نسبت دور معکوس تقریبی بین سیم پیچ های اولیه و ثانویه وجود دارد. به همین دلیل است که کالیبراسیون ترانسفورماتور جریان عموماً برای یک آمپرمتر مشخص انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>