اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایژول

برخلاف ژل های مرطوب مانندJell-O®، hd ایروژل های غیر آلی از مواد خشک و سفت هستند و بسیار سبک هستند. به طور کلی ایروژل ها بسیار شکننده هستند. ایروژل های غیر آلی شکننده هستند و در صورت خم شدن و یا در مورد آئروژل های با چگالی بسیار کم، هنگام فشار دادن، با شکستگی نامنظم بریده می شوند. با توجه به چگالی آنها، ایروژل ها معمولاً می توانند بار ملایم تا 2000 برابر وزن خود و گاهی بیشتر را تحمل کنند.

اما از آن جا که چگالی ایروژل ها بسیار کم است، برای رسیدن به تراکم فشاری معادل 2000 برابر وزن مواد در یک نقطه خاص، نیروی زیادی لازم نیست. میزان فشار مورد نیاز برای خرد کردن بیشتر ژل های ایروژل با انگشتان شما چیزی است که برای خرد کردن یک تکه از غلات لازم است.ایروژل در حال تبدیل شدن به یک ماده ضروری در صنعت عایق سازی است و چندین سال است که در عایق کاری دیوارها و صفحات عایق مورد استفاده قرار می گیرد.

اخیراً از گچ بر پایه ایروژل برای عایق سازی ساختمان های تاریخی در سوئیس استفاده شده است، که به اعتقاد سازندگان عایق دو برابر قوی تر از عایق عادی را ارائه می دهد. ایروژل های پلیمری ارگانیک نسبت به ایروژل های غیر آلی شکننده تر هستند و از نظر قوام بیشتر شبیه فوم گلدان سبز هستند، زیرا به طور برگشت ناپذیری خرد می شوند. ایروژل های کربنی که از ایروژل های ارگانیک مشتق شده اند دارای قوام زغال فعال هستند و بسیار غیر مرطوب و غیر نرم هستند.

با این حال، چندین مثال از ایروژل های فوق العاده قوی وجود دارد که می توانند ده ها هزار برابر وزن خود را در نیروی اعمال شده تحمل کنند. گروهی از ایروژل های معدنی با پلیمر متقاطع به نام x-aerogels از جمله این مواد هستند و حتی می توانند علاوه بر استحکام مکانیکی، مانند لاستیک انعطاف پذیر شوند. یک نوع ایروژل

ساخته شده از وانادیا (اکسید وانادیوم) در فشرده سازی فوق العاده قوی است و دارای بیشترین مقاومت فشاری به وزن در بین انواع ایروژل های شناخته شده و موادی از قبیل کامپوزیت های فیبر کربن درجه هوافضا است! صرف نظر از ترکیب، اکثر انواع ایروژل ها را می توان به سادگی با متراکم ساختن آنها (بین 0.1 تا 0.5 گرم بر متر مکعب) قوی کرد، اما فقط به بهای کم شدن وزن سبک و رسانایی حرارتی فوق العاده کم آنها.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>