اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایژول

واژه ایروژل هنگامی که خود به خود استفاده می شود اغلب برای اشاره به ایروژل های سیلیس مانند مورد آبی رنگ که در تصویر اول بالا نشان داده شده است، استفاده می شود (و به هر حال این جمله مانند گفتن "پلاستیک" و به طور خاص منظور داشتنِ مثلاً پلی اتیلن است، با وجود این واقعیت که تعداد زیادی از انواع دیگر پلاستیک مانند پلی پروپیلن، اکریلیک، تفلون، نایلون و غیره وجود دارد).

به طور کلی، ایروژل یک ماده از نظر شیمیایی شبیه فرم توده ای آن ماده است. با توجه به چگالی کم و اثرات مقیاس طولی ناشی از داشتن ویژگی های نانوساختار، ایروژل ها اغلب خواص مواد را به طور چشمگیری در مقایسه با شکل غیر ایروژلی همان ماده افزایش می دهند (به عنوان مثال در افزایش قابل توجه سطح و فعالیت کاتالیزوری)، در حالی که غالباً کاهش خصوصیات دیگر مواد (مانند مقاومت مکانیکی) را نیز نشان می دهند.

چندین مثال از ایروژل های فوق العاده قوی وجود دارد که می توانند ده ها هزار برابر وزن خود را در نیروی اعمال شده تحمل کنند. گروهی از ایروژل های معدنی با پلیمر متقاطع به نام x-aerogels از جمله این مواد هستند و حتی می توانند علاوه بر استحکام مکانیکی، مانند لاستیک انعطاف پذیر شوند. انواع و اقسام ایروژل ها رکوردهایی برای خواص مختلف دارند. در این جا برخی از انها آمده است. رکورد برخی از ایروژل های سیلیکا با فرمول ویژه:

  • کم ترین چگالی جامد (0.0011 گرم بر سانتی متر مکعب)
  •  کم ترین ضریب شکست نوری (1.002)
  •  کم ترین رسانایی حرارتی (0.016 W m-1 K-1)
  •  کم ترین سرعت صدا از میان یک ماده (70 متر بر ثانیه)
  •  کم ترین ثابت دی الکتریک از 3 تا40 گیگاهرتز (1.008)

رکوردی که توسط یک ایروژل کربنی با فرمول ویژه نگهداری می شود: بحث عمیق تری در مورد خواص ایروژل سیلیس و سایر انواع ایروژل ها که از لحاظ تاریخی کمتر نمایان شده اند، در بحث طعم های آئروژل یافت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>