اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

با ظهور اینترنت اشیاء (IoT) داده های تولید شده به سرعت در حال افزایش است و بخش قابل توجهی از آنها از حسگرها، محرک ها و نرم افزارها تولید می شود و بینش مفیدی را برای تعدادی از موضوعات و مشکلات مختلف ارائه می دهد. مفهوم کلان داده در حال تبدیل شدن به یک روند برجسته در زمینه های متنوع و مختلف از جمله کشاورزی است، اگرچه همه جنبه ها (یا ابعاد) این مفهوم پوشش داده نمی شود.

یک بررسی اخیر در مورد داده های بزرگ و کشاورزی نشان داد که تنها دو کار تحقیقاتی از هر همه بعد اساسی مفهوم کلان داده استفاده کرده است. در این مرور، تعدادی از حوزه های مختلف تحت موضوع کشاورزی، از آب و هوا و تغییرات آب و هوایی گرفته تا زنجیره تأمین و تنوع زیستی، گنجانده شده است.

این بخش سیستم های کشاورزی موجود را که از منابع مختلف اطلاعات استفاده می کنند، با تمرکز بر ویژگی تنوع در داده های بزرگ ارائه می دهد. اولین قدم در جهت بهره برداری از کلان داده ها، ترکیب داده ها از منابع مختلف است که در نهایت منجر به داده های پیچیده و معماری نرم افزاری در کشاورزی می شود که می توانند از داده های بزرگ استفاده کنند.

رشد اینترنت در اوایل دهه 2000 بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا فناوری های وب قابلیت های قابل توجهی را برای کشاورزان و سیستم های کشاورزی فراهم می کنند. پیشرفت ها در حوزه کشاورزی از طریق بهره برداری از اینترنت در دو مرحله انجام شده است، مرحله اول شامل فناوری های وب عمومی با هدف همکاری بهتر ذینفعان در مدیریت مؤثر مزرعه و مرحله دوم مربوط به بهره برداری است که اینترنت اشیاء ارائه می دهد. ادغام قابلیت های اینترنت اشیاء با حوزه کشاورزی، کشاورزی 2.0 را ایجاد کرده است، جایی که شبکه های حسگر نقش برجسته ای در جمع آوری داده ها و اتوماسیون رویه های کشاورزی دارند.

هو و همکارانش در سال 2004 یک سیستم پشتیبانی کشاورزی مبتنی بر وب با نام اختصاری WASS (Web-based agricultural support system)، با تمرکز بر ساختار سازمانی یک سیستم کشاورزی کامل، پیشنهاد کردند. سیستم پیشنهادی از قابلیت هایی که وب برای همکاری ارائه می دهد (چت روم، کنفرانس ویدیویی و غیره) استفاده می کند و یک آزمایشگاه متا ایجاد می کند که در مناطق مختلف جغرافیایی گسترده است. این سیستم همان اصول همکاری که وب می تواند یک سیستم مشاوره GIS مبتنی بر وب ارائه دهد را رعایت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>